Premierowa odsłona polskiej kolekcji high-fashion, inspirowanej stylem Minni

Strona główna » Blog » Premierowa odsłona polskiej kolekcji high-fashion, inspirowanej stylem Minni

Premierowa odsłona polskiej kolekcji high-fashion, inspirowanej stylem Minni

Odbywający się w hotelu Intercontinental Showroom Minnie zgromadził projektantów, dziennikarzy, blogerki modowe oraz stylistów, którzy jako pierwsi zobaczyli wyjątkową kolekcję odzieży i akcesoriów zainspirowanych stylem tej kultowej bohaterki Disneya. Jej autorami są polscy projektanci: Asia Wysoczyńska, Aga Prus, Kuba Żeligowski, Joanna Misztela oraz kolektyw CADO.

Uczestniczący w projekcie „Minnie – Ikona stylu” polscy twórcy, prezentowali wczoraj gotowe prace, które odwołują się do charakterystycznych cech wizerunku Myszki Minnie. Mogli się im przyglądać goście showroomu, który powstał na jeden dzień w warszawskim hotelu Intercontinental.

W swoich pracach projektanci zreinterpretowali wizerunek Minnie i pokazali, jak mogą inspirować się nim współczesne kobiety. Wspólnie wypracowany koncept w stylu „high–fashion” ma na celu zwrócić uwagę miłośniczek mody na to, jak czerpać z ulubionych motywów popkultury.

Projekty zainspirowane kreską Disneya
Joanna Misztela stworzyła trzy kreacje na trzy okazje. Kobieca tunika, z motywem wykorzystującym kontur głowy Minnie, jest uniwersalną propozycją dla wielbicielek sportowej, codziennej elegancji. Wieczorowa kreacja od Miszteli to nieco przewrotna „mała czarna”, której klasyczny krój uzupełniają oryginalne bufki w kształcie przypominającym uszy bohaterki. Na koktajlowym spotkaniu idealnie sprawdzi się zaś stylizowana na Minnie kreacja z trzech warstw materiałów: gładkiego jedwabiu, efektownego szyfonu laminowanego na złoto oraz zewnętrznej warstwy jedwabiu, haftowanego delikatnie w drobne kwiatowe motywy.
Kreacje uzupełnia biżuteria i akcesoria – modernistyczne, wieczorowe naszyjniki z lakierowanego na czarno drewna, grawerowanej pleksi, szyfonowych tasiemek, długich frędzli, kryształków Swarovskiego oraz czarnych metalowych łańcuszków, a także pierścionek z drewnianą, lakierowaną główką Minnie. Goście mogli zobaczyć również czarne, skórzane rękawiczki bez palców, z wysztancowaną myszką na kłykciu palca serdecznego oraz zatrzaskiem z kokardką i kryształkiem Swarovskiego.
„W przedstawionych przeze mnie projektach chciałam pokazać dwoistość kobiecej natury, słodycz i urok przełożyć na bardziej rockową formę, która wydobywa walory stylu Myszki Minnie. Starałam się go przenieść na współczesną ulicę, przefiltrować przez aktualne trendy” – mówi Misztela.

Asia Wysoczyńska zaprezentowała gościom luksusowy image w stylu Minnie: dwuwarstwową jedwabną sukienkę koktajlową, przeszywaną czerwoną nitką, z długim suwakiem na plecach oraz wyjściowy t-shirt. Obie kreacje uzupełnia amarantowa aplikacja w kształcie głowy bohaterki.

Z kolei Aga Prus przedstawiła gościom parę eleganckich butów: „Sięgnęłam do trendów z czasów, kiedy Minnie powstała. W latach 20. i 30. buty były niższe, obcasy bardziej stabilne. Jednak ja chciałam unowocześnić tę formę, nadać jej bardziej współczesny sznyt.” – opowiada projektantka.

W showroomie nie zabrakło również dodatków. Zadbali o to Kuba Żeligowski oraz duet CADO – Jolanta Florczyk-Fik i Monika Wieciech.
„Minnie to ciekawy, lecz trudny temat. Wyzwaniem było połączenie symbolu, jakim jest ona dla dzieci i dorosłych. Chciałem stworzyć biżuterię, która spodoba się kobietom, wykorzystując postać kojarzoną z dzieciństwem.” – opisuje swój projekt Żeligowski.

Jolanta Florczyk-Fik z CADO opowiada natomiast o uniwersalnym charakterze inspiracji, jaką jest Minnie: „To postać ponadczasowa. Trendy się zmieniają, a ona wciąż inspiruje kolejne pokolenia twórców. To przyjemność móc „pracować” z bohaterką swojego dzieciństwa”.

Polski projekt „Minnie – Ikona stylu” nie jest pierwszym, realizowanym przez firmę The Walt Disney Company, przedsięwzięciem promującym Minnie w świecie mody. Przełomowym dla postaci wydarzeniem była sygnowana najlepszymi nazwiskami ze świata designu, głośna kolekcja „Minnie Mouse Must Haves”, zaprezentowana podczas zeszłorocznego London Fashion Week.

Więcej informacji: http://pinterest.com/myszkaminnie/.

[nggallery id=4564]
2018-03-14T08:17:07+00:00 25 kwietnia 2013|Moda, Styl|