Pomóż swoim zmęczonym nogom

Strona główna » Blog » Pomóż swoim zmęczonym nogom

Pomóż swoim zmęczonym nogom

Od chwili, gdy jako niemowlę robisz pierwszy krok, niosą Cię, a w praktyce, kroczą z Tobą przez życie. Nogi – mają prawo w końcu powiedzieć STOP. Co możesz zrobić, aby zadbać o ich dobrą kondycję i przynieść ulgę, gdy pojawiają się dolegliwości?

Grupa ryzyka
Problem dolegliwości nóg częściej dotyka kobiet, niż mężczyzn. A wiek? Tak naprawdę nie ma większego znaczenia, chociaż najczęściej kwestia ta dokucza kobietom w trakcie przekwitania i już po okresie menopauzy. Wtedy to zachodzące w organizmie zmiany hormonalne są przyczyną wielu pojawiających się zmian i bólów. W tym także dyskomfortu związanego z bolesnością nóg i problemem żylaków. Ale nie tylko starsze kobiety walczą z nieprzyjemnymi bolączkami kończyn dolnych. Te młodsze, też borykają się z podobnymi problemami. I tak każda kobieta, która jest lub była w ciąży, doskonale wie, jak trudno uporać się z bolączkami, które dosięgają ich dolnych kończyn. Wtedy to, przyczyną jest zwiększenie masy ciała, zmiana środka ciężkości w kręgosłupie, a i hormony też mają tu swój udział. Jeśli już o masie ciała mowa… Także osoby otyłe nie mają lekko i doskwiera im zmęczenie nóg, a te przygotowane przez naturę na dźwiganie określonego ciężaru ciała, w przypadku otyłości mają za zadanie dzierżenie nieraz dwa razy więcej. Niewesoło jest też, jeśli praca, którą wykonujesz, wymaga od Ciebie, ciągłego stania i to nierzadko w jednym miejscu. Wtedy to, Twoje nogi są narażone na wyjątkowo silne nadwyrężenie i odczuwasz wiele przykrych dolegliwości. Zakładanie niewygodnych butów, najczęściej tych na obcasie również przyczyni się do pojawiania się problemów z nogami. Jednak nie musisz koniecznie być kobietą i należeć do wybranej grupy, żeby mieć bóle nóg. Wystarczy, że będziesz mieć złe nawyki żywieniowe, nie będziesz dbać o dobrą kondycję, całkowicie lub zupełnie usuwając ze swojego życia wszelką aktywność fizyczną lub zwyczajnie dostaniesz w spadku po Twoich przodkach skłonność do szybkiego przemęczenia się nóg. Można by powiedzieć do wyboru do koloru, ale nikt chyba nie chciałby tak naprawdę znaleźć się w żadnej z przytaczanych grup. Tylko, co jeśli już jest za późno i nie wiesz jak sobie
poradzić z ciągle powracającym dyskomfortem? Spróbuj wykorzystać parę sprawdzonych sposobów na przywrócenie nogom ich pierwotnej kondycji i zlikwidowanie bolesności.

Zakładaj wygodne buty
Buty dla Twoich nóg, są niczym ubranie. To jak się będą w nim czuły zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Dlatego przy wyborze obuwia, decyduj się na to, które przede wszystkim zapewni Ci wygodę podczas chodzenia. Pantofelki czy kozaczki z wysokim obcasem, choć dodają seksapilu każdej kobiecie, przy dłuższym używaniu są powodem pojawiających się bólów. To też najbardziej optymalną wysokością obcasa będzie ta, która zmieści się w przedziale od 2 do 5 cm. Jeśli wolisz możesz także bez ograniczeń zakładać buty na płaskim obcasie. Rodzaj obuwia, jaki zakładasz, jest uzależniony ściśle od trwającej aktualnie pory roku. Czy buty będą przeznaczone tylko na wielkie wyjścia, czy na codzienną bieganinę do pracy lub do uprawiania sportów, zawsze muszą równomiernie rozkładać ciężar Twojego ciała i
nie mogą ograniczać dostępu powietrza do stóp.

Zrezygnuj z obcisłych okryć
Moda nie kieruje się zasadą, że komfort jest najważniejszy. W tym wypadku liczy się efekt. Tylko nie zawsze stosowanie się do obowiązujących trendów ma korzystne działanie na stan zdrowia Twoich nóg. A ten jest chyba dużo bardziej godny Twojej uwagi, niż skupianie się tylko i wyłącznie na wywoływaniu wizerunkiem porażającego wrażenia. Nie musisz zakładać aż bardzo luźnych ubrań, które dadzą odwrotny efekt, ale zwracaj uwagę na to, by zakładana przez Ciebie odzież nie uciskała na ciało, blokując przepływ krwi w znajdujących się w nim żyłach. Osłabione krążenie, szybko
wywiera niekorzystny wpływ na kończyny dolne. Jest nie tylko powodem zmęczenia nóg. Miejscowe uciski na żyły mogą stać się przyczyną powstawania żylaków.

Unikaj długiego stania i siedzenia
Długie stanie tak samo jak i ciągłe siedzenie znajduje się na liście najgorszych przeciwników Twoich nóg. Dlatego jeśli masz stojącą pracę, w której spędzasz cały dzień, musisz podczas jej wykonywania pamiętać o swoich nogach. I tak możesz przestawać z nogi na nogę, poćwiczyć wspinanie się na palce i opadanie na pięty. Nie zawsze możesz mieć taką możliwość, wszystko zależy o tego, w jakim miejscu pracujesz, ale jeśli dasz radę to wykonaj w trakcie tego długiego stania także kilka przysiadów lub skłonów. A co gdy jesteś dosłownie przywiązana do krzesła na całe osiem, jeśli nie więcej godzin? Kategorycznie nie zakładaj nogi na nogę.
Skrzyżowanie nóg powoduje silne ograniczenie przepływu krwi. Siedząc spróbuj prostować je w kolanach, zginaj i prostuj palce, stopy trzymaj równo na podłodze i wykonuj obroty nimi na poziomie kostki, trzymając nogi lekko uniesione do góry. Zawsze pamiętaj o zachowaniu wyprostowanej sylwetki.

Nie zapominaj o relaksie i odpoczynku
Gdy poczujesz, że Twoje nogi są monumentalnie ciężkie i odczuwasz ich bolesność, możesz sobie pomóc w bardzo prosty sposób. Po prostu połóż się i odpocznij! Tyle, że to właśnie samo ułożenie podczas wylegiwania się jest strategiczne w niwelowaniu odczuwanych dolegliwości. Są dwie metody. Spróbuj się ułożyć na lewym boku, nogi tylko lekko podciągając lub połóż się na plecach, a nogi oprzyj na wyżej niż poziom Twojego ciała, ułożonej poduszce, zwiniętym kocu czy specjalnym podnóżku. To poprawi krążenie krwi i po krótkim czasie dyskomfort zniknie. I postaraj
się unikać stresów, w wypadku ich pojawienia się, naucz się nad nim panować. Stres działa niekorzystnie na stan psychiki człowieka, a co za tym idzie ma złe działanie na cały organizm. A pojawiające się, z jego powodu możliwe problemy z nadwagą i osłabieniem krążenia mogą być jedną z głównych przyczyn Twoich problemów z nogami. Umiejętnie, zatem rozładowuj swoje emocje. To przyniesie pożytek nie tylko dla Twoich kończyn.

Wykorzystaj zbawienne działanie masażu
Strasznym w skutkach błędnym rozumowaniem jest to, że większość Polaków słowo masaż ciągle jeszcze kojarzy tylko z erotyką, a zapomina lub zwyczajnie nie wie o jego dobroczynnym wpływie na ciało. Ciężko pracujące mięśnie Twoich nóg powinny od czasu do czasu zaznać przyjemności profesjonalnego masażu wykonanego przez dobrze przeszkolonego masażystę. Mięśnie nóg niosące każdego dnia Twój ciężar, są narażone na wiele urazów. Zwracaj, więc uwagę, aby chociaż nie stwarzać sytuacji mogących doprowadzić do ich nadwyrężenia. A jeśli masz tylko taką możliwość skorzystaj z usług gabinetów masażu zdrowotnego lub poproś Twojego partnera, aby porządnie wymasował Twoje uda, łydki i stopy. Taki domowy masaż powinien się rozpoczynać od stóp do ud i najlepiej, aby był wykonywany
okrężnymi ruchami. Ta forma z pewnością oprócz odprężenia i ulgi dla mięśni Twoich nóg przyniesie Ci wiele przyjemności.

Zadbaj o odpowiednią ilość ruchu
Nie szczędź sobie wysiłku fizycznego. Z dostępnych metod na zwiększenie aktywności ruchowej wybierz tę, która najbardziej Ci odpowiada. Zakoduj sobie raz na zawsze, że dbałość o ogólną sprawność fizyczną poprawia krążenie krwi w organizmie, przez co jest on lepiej dotleniony. A jeśli chcesz wybrać dyscyplinę sportu, która wywrze na Twoje nogi wyjątkowo korzystne działanie zdecyduj się na bieganie, jazdę na rowerze i pływanie. Być może lubisz spacery? Już tylko dzięki nim wzmocnisz ogólną kondycję nóg.

Zmień nawyki żywieniowe
Świadomie bądź nie, unikasz produktów, które są naturalnym źródłem błonnika. Tym samym dobrowolnie i na własne życzenie zapewniasz sobie nie tylko pojawianie się zaparć, ale także obciążasz swoje nogi. Bo to właśnie problemy z przemianą materii w Twoim organizmie są nierzadko przyczyną Twoich ich dolegliwości. Dzieje się tak, z powodu bezpośredniego wpływu na układ krążenia, który jednocześnie obciąża Twoje dolne kończyny. Nie szczędź sobie, więc w przygotowywanych posiłkach takich artykułów jak suszone i świeże owoce, warzywa strączkowe i produkty zbożowe. Nie zaniechaj przy tym uzupełniania płynów w organizmie przez picie naturalnych soków owocowych i wody mineralnej.

Zafunduj sobie … zimny prysznic
Nie doszukuj się w tym stwierdzeniu żadnych przenośni. Po prostu, jeśli czujesz, ze Twoje nogi zrobiły się ciężkie, wejdź pod prysznic i zafunduj sobie masaż wodny przez polewanie nóg naprzemian, raz letnim, raz chłodnym strumieniem wody. Zabieg ten w natychmiastowym tempie poprawi Twoje krążenie i zniweluje dokuczliwy dyskomfort ciężkości.

Co powiesz na kilka sztuczek?
Zastanawiasz się czy możesz przynieść ukojenie Twoich nogom dzięki zastosowaniu dostępnych środków. Oczywiście, że tak. Zapewnisz sobie nie tylko relaksującą kąpiel, ale pozwolisz w pełni odpocząć Twoim nogom wykonując następujące czynności:
Podczas kąpieli weź z dłonie sól gruboziarnistą i zamoczeniu ich w miseczce z paroma łyżkami oliwy z oliwek wykonaj masaż nóg, w kierunku od stóp do ud. Po wymasowaniu nóg, dolej do wanny jeszcze ciepłej wody, zanurz je i relaksuj się przez jakieś 20 minut lub dłużej, jeśli czas Ci na to pozwoli.
Ciepłe domowe bambosze zastąp leczniczymi klapkami ze specjalnymi kolcami i wyprofilowaną podeszwą. Możesz też zakupić specjalną matę z kolcami, dostępną w sklepach ze sprzętem medycznym, tak zwanego „jeżyka”, po której będziesz codziennie chodzić na bosaka. Oprócz poprawy krążenia, zapewni Ci to stymulację mięśni stóp i tym samym, ich wzmocnienie.
Być może, dokuczający ból w nogach jest bardzo silny i nie możesz sobie z nim poradzić? Zastosuj jeden z dostępnych środków farmaceutycznych w formie maści lub żelów przeciwzapalnych, łagodzących, chłodzących i przeciwbólowych.
Przyniosą Ci szybką ulgę.

Jak daleko zaprowadzą Cię Twoje nogi?
To jak daleko zajdziesz na swoich nogach, zależy od tego czy w ogóle, a jeśli tak, to ile im poświęcasz swojej cennej uwagi. Nie dbając o ich dobrą formę sama przysparzasz sobie dodatkowych trudów. Masz do wyboru przejść przez życie na nogach lekkich jak piórko lub ciężkich jak kolumny. A jeśli to jeszcze nie pomaga Ci w podjęciu wyboru, to może pomyśl, że Ktoś kiedyś na widok Twoich nóg zaśpiewa jak zrobili to Czarno Czarni:
Chcę oglądać twoje nogi
nogi, nogi, nogi,
Chcę byś założyła mini
mini, mini, mini,
Ślimak dziś wystawił rogi
rogi, A Ty pokaż swoje nogi!

2018-03-14T11:20:51+00:00 29 kwietnia 2011|Zdrowie|