Polskie kosmetyki za granicą

Trzyletni program promocji branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych został oficjalnie otwarty w piątek 14 września 2012 w Warszawie. Jest on częścią szerszego projektu Ministerstwa Gospodarki, który zakłada, że dzięki wsparciu 15 wybranych polskich branż na całym świecie promowana ma być polska gospodarka.

Projekt dla branży kosmetycznej prowadzi agencja SPC House of Media. Zorganizuje ona ponad 30 imprez biznesowych i promocyjnych z udziałem polskich producentów kosmetyków, a także międzynarodową kampanię reklamową branży.

Konferencja inauguracyjna poprzedzona została briefingiem prasowym z udziałem Ilony Antoniszyn-Klik, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki, Rolanda Sprunga, prezesa zarządu SPC House of Media oraz Aleksandry Kretkowskiej, kierowniczki Programu ze strony SPC House of Media.
Briefing zdominowany został przez temat zwiększenia wsparcia finansowego dla branży kosmetycznej. Okazała się ona bowiem najbardziej aktywną z 15 wytypowanych przez Ministerstwo Gospodarki branż i jako pierwsza wykorzystała wszystkie przeznaczone dla niej środki. Dotychczas przyznano jej 9 mln zł: 4 mln zł na kampanię i działania B2B dla całej branży oraz 5 mln zł na dofinansowanie udziału w programie poszczególnych przedsiębiorców. Nabór wniosków o dofinansowanie przedsiębiorców został zamknięty jeszcze przed oficjalną inauguracją programu, z powodu złożenia przez polskie firmy kosmetyczne wniosków na łączną kwotę znacznie przekraczającą dostępne środki. Branża stara się więc teraz o przyznanie jej dodatkowych pieniędzy i otwarcie kolejnego naboru wniosków, aby móc w pełni wykorzystać potencjał projektu.

W konferencji inauguracyjnej 14 września wzięło ponad 120 osób: przedstawiciele polskich producentów kosmetyków, ich zagraniczni kontrahenci, przedstawiciele izb gospodarczych oraz polskich i zagranicznych mediów. Goście przyjechali z kilkunastu państw Europy, a także Brazylii, Chin, Stanów Zjednoczonych, Algierii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Konferencję otworzyli minister Ilona Antoniszyn-Klik oraz Roland Sprung, prezes zarządu SPC House of Media – wykonawcy programu.

W trakcie wydarzenia zaprezentowany został layout oraz slogan zagranicznej kampanii reklamowej. Odbyła się także premiera spotu promującego branżę na rynkach zagranicznych. Materiały te wykorzystywane będą podczas trzyletniej kampanii reklamowej branży na całym świecie, prowadzonej w prasie, w Internecie oraz na targach i innych imprezach.

Podczas konferencji Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego skupiającego prawie 100 firm, zaprezentowała przygotowany specjalnie na potrzeby programu raport na temat polskich producentów kosmetyków i prowadzonego przez nich eksportu.

Polskie firmy (Oceanic S.A., Clarena, Bandi, Dax Cosmetics, Verona Products Professional, Laboratorium Kosmetyczne Ava) przedstawiły krótkie prezentacje pokazujące wybrane aspekty swojej działalności.

W panelu dyskusyjnym „Polska branża kosmetyczna na tle świata – co ją wyróżnia?”, moderowanym przez Katarzynę Pytkowską, prorektor Wyższej Szkoły Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia, udział wzięli: Piotr Koziej, właściciel Dr Piotr Koziej Centrum Kosmetyków, Andrzej Kozłowski, prezes Verona Products Professional oraz Lidia Lewandowska, redaktor prowadząca Magazynu Kosmetyki. Podkreślano profesjonalizm kadr polskiej branży kosmetycznej, wysoki poziom technologii produkcyjnych i świetną jakość wytwarzanych produktów. Warto wspomnieć, że Polska i Litwa to jedyne kraje w Europie, gdzie kosmetologia nauczana jest na poziomie uniwersyteckim.

W międzynarodowym panelu poświęconym polskiej branży kosmetycznej, a także szansom i wyzwaniom jakie stoją przed lokalnymi producentami w dzisiejszej zglobalizowanej, ale jednocześnie objętej kryzysem gospodarce, udział wzięli: Auani Cusma de Paula, redaktor Cosmetica News z Brazylii, Emanuela Treneva, dyrektor sprzedaży największych targów w Stanach Zjednoczonych – HBA Global Expo, Rachel Liverman z firmy Birchbox, Felicia Walker Benson z Bergdorf Goodman i ThisThatBeauty. Debatę moderował Andrew McDougall, redaktor Cosmetics Design Europe, jednego z najważniejszych branżowych mediów na świecie.

W kolejnych dniach, 15 i 16 września, zagraniczni goście, przebywający w Polsce w ramach wizyty dziennikarzy i kontrahentów towarzyszącej konferencji, mieli okazję odbyć spotkania biznesowe z polskimi producentami kosmetyków, a także odwiedzić targi kosmetyczne Beauty Forum & SPA czy nawet… skorzystać z zaproponowanych im przez polskie firmy zabiegów kosmetycznych polskimi preparatami w warszawskich SPA.

Kolejna taka wizyta odbędzie się za rok. Polskie firmy do tego czasu będą prezentować się na imprezach zagranicznych – już w dniach 20-22 września na targach InterchCharm Ukraine w Kijowie, w październiku w Moskwie, a w listopadzie w Hong Kongu, następnie w Bolonii, Dubaju czy Istambule.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][nggallery id=3452]

źródło: http://www.polishcosmetics.pl/[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Scroll to Top
Scroll to Top