magazynów o modzie

Polskie edycje zagranicznych magazynów o modzie

Na Polskim rynku istnieją magazyny, które są wzorowane na zagranicznym formacie. Magazyny o modzie i urodzie na naszym rynku wydawniczym mają swoje początki od edycji zagranicznych dostępnych w wielu krajach na całym globie, m.in. ELLE czy Harper`s Bazaar. W tych magazynach znajdziemy gównie pracę polskich edycji-zdjęcia i teksty, ale również przedruki z zagranicznych edycji pisma.

Polska edycja magazyny ELLE pojawiła się na rynku w 1994 roku i ma już 20 lat. Ciekawostką jest, że pierwszy numer magazynu kosztował 39 900 złotych. Helene Gordon-Lazareff założyła pismo ELLE wraz ze swoim mężem Pierr`em w Paryżu w 1945 roku. Obecnie pismo wydawane jest w 60 krajach na całym świecie. Głównymi tematami poruszanymi w ELLE jest moda (relacje z pokazów, najnowsze trendy, zbiór inspiracji, piękne sesje zdjęciowe), uroda (makijaże, fryzury, nowinki, porady ekspertów) oraz lifestyl (wywiady z gwiazdami, relacje z imprez, sztuka). Wydawnictwo Burda International jest wydawcą polskiej edycji ELLE, stanowisko redaktor naczelnej zajmuje Monika Stukonis. Pismo jest miesięcznikiem dla nowoczesnych kobiet lubiących najnowsze trendy. Ciekawostką jest, że magazyn ma dwie okładki jedna dla prenumeratorów, druga dostępna w każdym kiosku lub punkcie sprzedaży. Magazyn można śledzić na Facebooku i Instagramie oraz posiada swoją stronę internetową (http://www.elle.pl/), na której na bieżąco pojawiają się nowinki ze świata mody i urody.

e0df5d4b13665934175c421535b1e29b  Harper`s Bazaar ma już 147 lat! Pierwszy numer pisma ukazał się w USA w 1876 roku. Z magazynem współpracowali znani fotografowie, rysownicy i gwiazdy amerykańskiego kina. Na jego łamach pojawiały się opowiadania, m.in. Trumana Capote czy Thomasa Hardy`ego. Pierwszy numer Harper`s Bazaar Polska ukazał się na rynku w lutym 2013 roku, choć numer zerowy pojawił się już w październiku 2012 roku i trafił do wybranej grupy osób- 30 tysięcy. Redaktor naczelną luksusowego magazynu od pierwszego numeru jest Joanna Góra. W piśmie znajdziemy dużo przedruków z zagranicznych numerów, piękne sesje zdjęciowe, dział mody i urody oraz duży dział kultury. Polską edycję magazynu wydaje Wydawnictwo Marquard Media Polska, to dość drogie pismo na rynku kosztuje 11,90. Podobnie jak poprzedni magazyn ma swój profil na Facebooku i Instagramie.

Karolina Stola

polska

Scroll to Top
Scroll to Top