Paprocki&Brzozowski podczas rejestracji w 2012 r._foto DKMS

Paprocki&Brzozowski z Biedronką wspólnie przeciw białaczce

Sieć sklepów Biedronka i duet znanych projektantów Paprocki&Brzozowski połączyli siły, aby stworzyć produkt, który ma na celu wsparcie szczytnego celu, jakim jest idea dawstwa szpiku i komórek macierzystych. Produkt oraz związana z nim informacja, ma zwrócić uwagę Polaków na problem osób chorych na białaczkę i inne nowotwory krwi. Ta inicjatywa ma na celu zachęcić ludzi rejestracji jako potencjalnych dawców. Partnerem akcji jest Fundacja DKMS Polska.

Dzięki rejestracji w bazie Fundacji DKMS mamy możliwość dać drugiej osobie coś najcenniejszego – zdrowie, a nawet życie – mówi Mariusz Brzozowski. Zaangażowaliśmy się w akcję z siecią sklepów Biedronka, ponieważ mamy wspólny cel – pomoc innym. Chcemy także, aby Walentynki stały się nie tylko okazją do kupowania upominków najbliższym, ale również do okazywania serca tym, którzy potrzebują naszego wsparcia. Możemy to zrobić właśnie poprzez rejestrację w bazie potencjalnych dawców szpiku – dodaje Marcin Paprocki.Projektanci dołączyli do grona potencjalnych dawców szpiku w 2012 roku.

Podjęcie współpracy sieci sklepów Biedronka z projektantami Marcinem Paprockim i Mariuszem Brzozowskim, ma na celu wsparcie działalności Fundacji DKMS Polska. *Biedronka, oprócz przekazania Fundacji 100 tys. zł na rejestrację i badanie potencjalnych dawców, we współpracy z projektantami, przygotowała cztery oryginalne koce w romantyczne wzory. Projektanci czuwali zarówno nad wyborem wzorów, jak i ich produkcją. Koce są nie tylko propozycją na walentynkowy prezent, który pozwoli otulić bliskich miłością i ciepłem, ale przede wszystkim są pretekstem do budowania świadomości znaczenia dawstwa szpiku i komórek macierzystych dla chorych na białaczkę i inne nowotwory krwi, poszukujących swojego bliźniaka genetycznego.

Zaangażowanie się w inicjatywy wspierające działania na rzecz promocji zdrowia, pomocy potrzebującym oraz budującym świadomość społeczeństwa w tych zakresach na stałe wpisało się w politykę naszej firmy – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, Kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A. – Walentynkowe koce posiadają etykietę, na której znajduje się informacja odwołująca do strony www DKMS.pl, za pomocą której nasi klienci mogą dowiedzieć się jak wygląda proces rejestracji. W ten sposób staramy się przybliżyć ideę poszukiwania genetycznych bliźniaków, czyli wskazujemy jak praktycznie dołączyć do grona osób niosących pomoc chorym na raka krwi. Prezent ten niesie ideę realnej pomocy i nadaje Walentynkom głębszego sensu – dodaje Anetta Jaworska-Rutkowska.

Każdy może pomóc rejestrując się w bazie dawców szpiku kostnego i komórek macierzystych, prowadzonej przez Fundację DKMS, na rzecz której powstała ta wspólna inicjatywa sieci Biedronka i designu.

Chcemy, żeby jak najwięcej ludzi dowiedziało się, że z rakiem krwi można walczyć. Dlatego z entuzjazmem zostaliśmy partnerem w projekcie – mówi Ewa Magnucka-Bowkiewicz, V-ce Prezes Fundacji DKMS Polska. – W samym 2013 roku w naszej bazie zarejestrowało się ponad 150 tysięcy potencjalnych dawców szpiku. To jednak wciąż za mało, aby swojego bliźniaka genetycznego znalazł każdy, kto tego potrzebuje. Wierzymy, że dzięki naszej współpracy do grona dawców dołączą kolejne osoby i podarują nowe szanse na życie.

Koce, prócz etykiety opisującej działania DKMS, mają także metkę z logo duetu Paprocki&Brzozowski.

Koce w czterech wzorach z serduszkami będą dostępne jedynie w sklepach sieci Biedronka już od 6 lutego w cenie 24,90 zł. (rozmiar 130×150 cm). Dzięki 2400 placówkom sieci, obecnym w blisko 900 miejscowościach, ten unikatowy produkt z misją może trafić do każdego polskiego domu.

Koce posiadają Certyfikat Oeko-Tex® Standard 100, który jest wiodącym w świecie znakiem bezpieczeństwa wyrobów włókienniczych.

*Koszt rejestracji w bazie i badania jednej osoby wynosi 250 zł. Rejestracja w bazie jest bezpłatna. Od początku rozpoczęcia działalności Fundacji DKMS w Polsce koszty pokrywane są z darowizn od osób indywidualnych oraz finansowego wsparcia firm.

Paprocki&Brzozowski podczas rejestracji w 2012 r._foto DKMS

koc 16