książka

Nikt i nic nie zapewni nam takich emocji, jak książka!

 

„Książka zapewnia najłatwiejszą możliwość oddalenia się od tego, co jest naszym realem. Nie tylko dlatego, że rzeczywistość jest zła, trudna, ale po prostu dla odmiany, wzbogacenia smaku. (…) To są bodźce, to są przeżycia, których nam żadne, nawet najbardziej urozmaicone życie nam nie zapewni” – mówiła dr Ewa Woydyłło-Osiatyńska na konferencji prasowej II edycji Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Książka jest Kobietą”, która odbyła się we wtorek, 20. maja w Restauracji Boretti w Warszawie.

Konferencję swoją obecnością zaszczyciły Ambasadorki Kampanii – Hanna Bakuła, Anna Jurksztowicz, Ewa Woydyłło-Osiatyńska, Lidia Kopania, Agata Załęcka, Aldona Orman oraz prawdziwe tłumy przedstawicieli mediów, co cieszy wyjątkowo w kraju, w którym z roku na rok spada zainteresowanie czytelnictwem i książką jako taką.

O tym, między innymi, mówili organizatorzy kampanii, której głównym celem jest – przypomnijmy – popularyzacja czytelnictwa, czy też wręcz stworzenie mody na czytanie. Mody na czytanie w kraju, w którym ponad połowa społeczeństwa w ciągu roku nie przeczytała ani jednej książki, w którym co trzecie dziecko nie ma własnej książki.

„Jeżeli można było stworzyć modę na sznureczki, buty ortopedyczne czy wąsy, a w sieci sklepów, będących niegdyś ostoją kultury i czytelnictwa sprzedawać koraliki i kubeczki, dlaczegóż by nie stworzyć mody na coś naprawdę wartościowego? Mody na czytanie” – mówił o genezie kampanii jeden z jej inicjatorów, Andrzej Kwaśniewski.

Najciekawsza i najbardziej wartościowa okazała się jednak żywiołowa dyskusja z udziałem Ambasadorek, która okazała się nieocenionym źródłem pomysłów, inspiracji do dalszych działań. Anna Jurksztowicz, autorka tekstów i właścicielka firmy producenckiej od razu zgłosiła chęć dalszej współpracy, Aldona Orman zaproponowała akcję wspólnego, głośnego czytania, apelowała również o to, by zaszczepiać miłość do czytania wśród dzieci. Hanna Bakuła wystąpiła ze wspaniałą propozycją, by „dawać książkę dalej”, by dzielić się książką z innymi! „U mnie książka mieszka 4 dni, potem natychmiast maszeruje w prezencie. Oddawać książki!” – apelowała Hanna Bakuła. Na pewno, wszystkie te propozycje organizatorzy wprowadzą w czyn!

Warto również dodać, jako ciekawostkę, że wtorkowa konferencja bardzo różniła się od tradycyjnego posiedzenia „gadających głów”. Jako że inicjatorem kampanii jest portal modowy ModaiJa, zaś głównym organizatorem agencja pr mody, kultury i sztuki Fashion Andre, spotkanie przybrało w pewnym sensie formę interdyscyplinarnej prezentacji różnych sztuk i gatunków, niekoniecznie literackich. Goście konferencji mogli zapoznać się na żywo ze sztuką Justyny Kisielewicz, utalentowanej malarki, która wspólnie z organizatorami kampanii przygotowuje właśnie projekt artystyczny „Bezglutenowa Kultura”, włoską sztuką kulinarną – pokazem na żywo przygotowanym przez mistrza kuchni z Restauracji Boretti, sztuką projektowania klasycznie eleganckich butów, a to dzięki marce MYS, która ubrała prowadzącego konferencję czy też sztuką makijażu na żywo w wykonaniu ekspertek marki Mary Kay.

Już podczas rozmów kuluarowych okazało się, że niemal każdy z przybyłych gości ma jakiś ciekawy pomysł na przyszłość, na jeszcze większe zaktywizowanie kampanii, na realne działania przynoszące realne efekty. Cieszy, że tak wielu wokół kampanii oddanych przyjaciół. To motywuje, dodaje sił i energii, jest też gwarancją, że jeszcze nie raz usłyszycie Państwo, że… „Książka jest Kobietą”!

foto: MWMedia

Ambasadorki: Hanna Bakuła, Olga Borys, Ilona Felicjańska, Anna Gzyra, Lidia Kopania, Marika Krajniewska, Aldona Orman, Agnieszka Pohl, Shirin Kader, Ewa Woydyłło-Osiatyńska, Agata Załęcka.

Sponsorzy: Bielenda, Fashion andRE, Fryzjerstwo Piotr Jesionkiewicz, Mary Kay, MCKiS – Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, The Pedicure Place by OPI, Restauracja Boretti.

Patroni Medialni: Babskie TV, Bankier.pl, Bezstresowa Poradnia Językowa, Businesswoman&Life, „Brzdąc. Mały człowiek w gąszczu spraw”, FashionMedia.pl, Fashionweare, Follow&Go, Fundacja Kobieta Nowego Czasu, Miesięcznik GAGA, Imperium Kobiet, INDEPENDENT.PL, Kulturaonline.pl, Miasto Kobiet, Modna Polka, Agencja Prasowa i Fotograficzna MWMEDIA, Obsesje, Portal Księgarski, Radio nakanapie.pl, Rynek Mody, Święto Kobiet Biznesu, Trendz.pl, Warsaw Highlights, Wiadomości Literackie, Zeszyty Poetyckie.

Partnerzy Kampanii: Akapit Press, Dom Wydawniczy Mała Kurka, Dom Wydawniczy Rebis, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Grupa Wydawnicza HELION, Wydawnictwo Papierowy Motyl, Portal czytelniczy Chmura Czytania, Prószyński i S-ka, Wydawnictwo CZARNE, Wydawnictwo Czerwone i Czarne, Wydawnictwo Drzewo Babel, Wydawnictwo Hanami, Wydawnictwo JanKa, Wydawnictwa JEDNOŚĆ, Wydawnictwo Lambook, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo MUZA SA, Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA Sp. z o.o., Wydawnictwo Oficynka, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Wydawnictwo Sine Qua Non, Wydawnictwo Trio, ZYSK i S-KA.

 

Scroll to Top
Scroll to Top