Nie pozwól, by skończyły w Twojej szafie!

W swojej nowej kampanii organizacja WWF posłużyła się filmem, w którym na pierwszy plan wysuwa się podziw dla przyrody i refleksja nad bezmyślnym niszczeniem jej skomplikowanych mechanizmów. Animacja pokazuje w przewrotny sposób, jak tysiącletnie efekty ewolucji gatunku z racji snobistycznych potrzeb człowieka kończą w … szafie.

Skóry tygrysów są popularnym surowcem w przemyśle odzieżowym. W niektórych krajach powszechny stał się handel tygrysimi „akcesoriami”, również w celu produkcji medykamentów. WWF szacuje, że podczas ostatniego stulecia populacja tygrysów zmniejszyła się nawet o 97%. Trzy z ośmiu podgatunków są uznawane za wymarłe, pozostałym również grozi wyginięcie. Organizacje ekologiczne zgodnie twierdzą, że znikną one w zawrotnym tempie, jeśli utrzyma się obecne tempo ich wyniszczania przez działalność człowieka.

Spot ma uzmysłowić odbiorcom, że wielowiekowy proces ewolucji, a tym samym lata walki o przetrwanie, kończą się dla zwierzęcia w momencie, gdy na jego drodze staje człowiek. Swoimi obyczajami generuje zapotrzebowanie na uśmiercanie i tak ginących już gatunków. Hasło kampanii: „Don’t let this be the end”(Nie pozwól na takie zakończenie) ma poruszyć sumienie ludzi i wzbudzić poczucie współodpowiedzialności za wymierające gatunki.

źródło: kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top