wyborze wizażystki

Na co zwrócić uwagę przy wyborze wizażystki?

Marki kosmetyków, cena usługi, a nawet profil na Instagramie. Jest kilka rzeczy, które podpowiedzą Ci, czy masz do czynienia z profesjonalną makijażystką.

1. Siła social media

Oczywiście nie chodzi o to, żeby śledzić prywatne zdjęcia wizażystki z jej wakacji na Instagramie, ale sprawdzić, jak wyglądają zdjęcia jej prac. W ten sposób błyskawicznie ocenisz, czy wyglądają dla Ciebie profesjonalnie i czy są w Twoim stylu. Dobre makijażystki zazwyczaj chcą się chwalić swoimi pracami, dlatego mają profesjonalne profile na Instagramie, Facebooku czy nawet strony internetowe. Jeśli w przypadku tej, którą wybrałaś jest inaczej, nie bój się poprosić o przesłanie kilku zdjęć jej makijaży.

2. Doświadczenie

Współpraca z markami kosmetycznymi, praca przy sesjach zdjęciowych czy własne atelier są sporą gwarancją tego, że wizażystka naprawdę zna się na rzeczy. Podobnie, jak skończone profesjonalne szkoły makijażu czy kursy wizażu. Naturalnie może być też niezwykle utalentowanym samoukiem, ale ważne, aby miała doświadczenie w makijażu. Nie chciałabyś być przecież chyba jej pierwszą poważną klientką.

3. Cena makijażu

W internecie bardzo łatwo możesz sprawdzić średnie ceny za wybrany przez Ciebie rodzaj makijażu. Jeśli u wizażystki, którą wybrałaś, jest dużo droższy, zapytaj dlaczego tak jest. Być może używa dość kosztownych produktów albo inwestuje cały czas w nowe szkolenia. Przy zbyt niskiej cenie powinna zapalić Ci się za to czerwona lampa. Nienaturalnie niski koszt makijażu może być związany ze słabej jakości kosmetykami albo brakiem jakiegokolwiek doświadczenia wizażystki.

4. Dobre kosmetyki

Niezależnie od tego, jak wspaniałe umiejętności będzie miała wizażystka, dobre i trwałe kosmetyki to podstawa. Większość makijażystek, która pracuje na sprawdzonych i profesjonalnych markach kosmetyków, dzieli się taką informacją na swojej stronie lub zrobi to podczas rozmowy z Tobą. Jeśli podczas spotkania czy makijażu próbnego zauważysz, że kosmetyki w kuferku nie wyglądają świeżo, brakuje w nich jakichkolwiek nowości, wszystkie są najtańszych marek, dziwnie pachną podczas nakładania na twarz, a pędzle nie wyglądają jak świeżo zdezynfekowane, zastanów się dwa razy nad wyborem wizażystki.

W przypadku przeterminowanych lub niehigienicznie używanych kosmetyków ryzykujesz bakteryjnymi czy grzybiczymi infekcjami skóry czy silnymi alergiami, które czasem mogą ciągnąć się miesiącami. Nie wspominając o tym, że trwałość takich produktów może również być zawodna.

5. Kieruj się opiniami

Oczywiście najlepszym źródłem jest polecenie przez znajomych. Jeśli żadna z bliskich Ci osób nie korzystała jednak z usług wizażystki, sprawdź opinie na forach internetowych lub na Facebooku. Zazwyczaj znajdziesz je w przypadku osób, które mają już duże doświadczenie w zawodzie.

6. Znajdź czas na rozmowę

Podczas rozmowy telefonicznej, wizyty w salonie wizażu czy podczas makijażu próbnego możesz łatwo sprawdzić czy praca makijażystki jest dla niej pasją i czy jest na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Powinna wiedzieć, jakie są najnowsze trendy w makijażu na dany sezon, a także znać gwiazdy, które silnie promują jakiś trend. O konturowaniu twarzy cały świat usłyszał na przykład dzięki Kim Kardashian, która jest jego mistrzynią. Gdy wizażystka naprawdę pasjonuje się tym, co robi, wtedy zna prawdopodobnie wszystkie najlepsze techniki makijażu, sekretne tricki oraz używa tylko najlepszych produktów.

Scroll to Top
Scroll to Top