Moda a

Moda a blogowy marketing

Blogi o modzie, to już nie jest zabawa dla nastolatek szukających dobrej zabawy. To coraz poważniejsza sprawa, zyskująca znaczenie w świecie mody.

Blogerki są zapraszane przez największe wyrocznie mody, projektantów, znanych stylistów na pokazy mody, różnego rodzaju kampanie oraz imprezy okazjonalne. Szybko okazało się, że to nie tylko okazja do zdobycia popularności ale i do zdobycia dużych pieniędzy. To dziewczyny, które znalazły patent na życie.

Zarabianie na blogu oczywiście nie należy do rzeczy najłatwiejszych, ale jeżeli blog odwiedza kilkanaście tysięcy użytkowników, ciężko nie ulec pokusie spróbowania. Ci blogerzy mogą myśleć o naprawdę dużych dochodach. Głównie zarabia się za pomocą umieszczania reklam na blogu, jednak to nie jedyny sposób. Wiele medialnych osób czerpie zyski z odnośników, które przekierowują użytkownika do internetowych gigantów. Emisja reklam na polskim rynku jest wykorzystywana raczej standardowo. Znaczenie tutaj ma licznik wejść na bloga. Natomiast na zachodzie tworzone są blogi o charakterze typowo reklamowym. Internetowe pamiętniki dostarczają koncernom informacji na temat zachowań, spostrzeżeń różnych grup docelowych, ich znajomości trendów, oczekiwań i potrzeb. Kryptoreklama występuje teraz właściwie na każdym blogu, można insynuować, że nie każdy ma świadomość tego, że wplata ją w swoje wypowiedzi, jednak jeżeli reklama jest publikowana w zamian za jakąś gratyfikację zaburza ona całą ideę prowadzenia bloga. Jak wygląda współpraca blogera z producentem i czy jest tego warta dla samego właściciela? Otóż, może być teoretycznie łatwa, prosta i niedroga. Jednak jak i cena tak i efekty będą zależały od tego na ile blog jest popularny i jaką zrzesza wokół siebie publiczność.

Co wpływa na decyzje o zakupie odzieży, obuwia i dodatków? Pytanie to najczęściej zadają sobie reklamodawcy, którzy poszukują miejsc dających im najlepsze korzyści. Jak się okazuje promocja produktu na blogach to strzał w dziesiątkę. Według statystyk ponad połowa badanych dokonała zakupu pod wpływem opinii szafiarek, a aż 63% deklarowała, że stanowią one inspirację do przyszłych zakupów.

Duże znaczenie opinia blogerek ma podczas zakupów przez internet. Jeszcze do niedawna istniało ryzyko, że zamawiamy przysłowiowego kota w worku, bo nigdy nie wiadomo, czy towar przyjdzie zgodny z opisem. Teraz po przeczytaniu oceny na blogu wystawionej przez szafiarki mamy pewność, że produkt jest sprawdzony, a nic lepiej nie wpływa na naszą decyzję o zakupie jak pozytywna opinia ekspertki.

Jak w takim razie blogerkom udaje się dotrzeć do tak dużej liczby użytkowników? Jak wszystko, obecnie liczy się sposób i kreatywność. Szafiarki, które publikują treści komercyjne zbyt często tracą na wartości. Odbiorca może czuć się manipulowany, ponieważ nie ma świadomości, które wpisy są z inicjatywy marki, a które z samego blogera. Dlatego, też najlepiej sprawdzają się posty, które jasno komunikują, że reklama jest efektem współpracy z konkretną marką.

Skąd szafiarki czerpią inspiracje i informacje do tworzenia treści na ich blogach? Z profesjonalnych stron o modzie stanowiących swoiste biura trendów – zarówno polskich jak i zagranicznych. Często da się zauważyć, że danego dnia większość blogów pisze o jednej tematyce. Bierze się to właśnie ze śledzenia podobnych źródeł wiedzy.

Blogi są w trakcie potężnego rozwoju, a producenci coraz chętniej zasoby swojego budżetu przeznaczają na kampanie reklamowe prowadzone właśnie tam.

Scroll to Top
Scroll to Top