MICHEL ADAM WESPRZE POLSKICH PROJEKTANTÓW MODY

Na zaproszenie Fundacji Pomaganie jest trendy oraz debiutującej w dniu poniższej imprezy modowej platformy www.CocoGiovanna.pl do Polski przyjedzie Michel Adam -właściciel i założyciel największej na świecie telewizji modowej Fashion TV nadającej w 222 krajach świata oraz licznych klubów nocnych („love-f-cafe”), hoteli i firm na całym świecie.
Organizator wydarzeń modowych. Żyd polskiego pochodzenia, mieszka w wielu miejscach na świecie, głównie we Francji i Austrii. Jedna z najbardziej wpływowych postaci światowej mody weźmie udział 14 lipca w II edycji Charity Fashion & Health Day 2016, która odbędzie się w warszawskim Hotelu Marriott przy Alejach Jerozolimskich,a także spotka się z polskimi twórcami mody i biznesmenami, w ramach ogólnopolskiej premiery swojego filmu “Exodus to Shanghai”, który wyprodukował w hołdzie swojej zmarłej ponad rok temu matce. Na premierze swój udział zapowiedziało już wiele polskich, ale i międzynarodowych gwiazd. Reżyserem filmu jest Anthony Hickox, znany z takich filmów jak: Gabinet Figur Woskowych, Zatopieni czy Czarnoksiężnik II. W trakcie kilkudniowego pobytu w Polsce miliarder odwiedzi również Kalisz wraz ze swoim mieszkającym w Polsce bratem . Do najstarszego w Polsce miasta, biznesmen przyjedzie po części prywatnie, aby poznać zakątki, kulturę oraz historię miasta,doszczętnie zniszczonego w sierpniu 1914 roku, w którym to znajduje się zarazem zniszczony wówczas największy w Polsce cmentarz żydowski. Żydzi przez wieki to miasto współtworzyli, to tu ponad 30 tysięczna społeczność żydowska została wymordowana w czasie wojny przez hitlerowców o czym przypomina odsłonięta przez Prezydenta Polski tablica na kaliskim rozmarku.
    Film “Exodus to Shanghai” opowiada romantyczną historię dwojga zakochanych żydów z Wiednia, którzy w 1938 roku postanowili przeciwstawić się nazistowskiej przemocy i hitlerowskim zamiarom wobec żydów. Wspólnie z chińskim konsulem stacjonującym w Austrii, przygotowują ucieczkę dla tysięcy żydów do Shanghaiu. Zwiastun filmu obejrzeć można pod niniejszym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=bjjXMQTtszs.
Początkowo jego premiera jak również cała impreza odbyć się miały w Kaliszu, niestety jednak mimo pisemnej aprobaty Prezydenta Grzegorza Sapińskiego, organizatorzy wycofali się z tego pomysłu z uwagi na napotkane trudności. Mimo to niecały miesiąc później tj. 2 sierpnia 2016 roku na terenie całej Polski, w kinach które zdecydują się na współpracę z fundacją film będzie można zobaczyć  w ramach obchodów rocznicy doszczętnego zburzenia najstarszego w Polsce miasta, na skutek czego pod koniec 1914 roku Kalisz liczył tylko 5000 mieszkańców, podczas gdy przed wojną ich liczba sięgała 70-ciu tysięcy. Dochody z projekcji wesprą działania fundacji Pomaganie jest trendy.
“Chcemy skorzystać z okazji i upamiętnić to niezwykle ważne dla Polski wydarzenie, pokazując jednocześnie zwłaszcza młodym ludziom w Polsce, jak ważne miejsce na historycznej mapie Polski zarysował Kalisz. Mamy nadzieję, że film Pana Michel Adam zainteresuje po jego emisji w kinach również wydawnictwa prasowe posiadające w swojej ofercie inserty oraz polskie telewizje” – wyjaśnia prezes fundacji Pomaganie jest trendy Krzysztof Gorzkiewicz
2 sierpnia 1914 roku wojska niemieckie wkroczyły do Kalisza i w przeciągu kilkunastu kolejnych dni doszczętnie zniszczyły to jedno z najstarszych polskich miast.Mieszkająca nieopodal Maria Dąbrowska tak opisywała te wydarzenia w „Nocach i dniach”: „Niemcy to wychodzili z miasta, to wkraczali z powrotem, a ile razy wrócili – kończyło się to zawsze wariacką strzelaniną, po której wojsko znów się wycofywało, by zacząć bombardowanie. W chwilach ciszy ludzie wylegali przed bramę jak roje pszczół, śmielsi szli w miasto oglądać szkody wyrządzone przez pociski. Tu trafiło w mieszkanie i zabiło w nim dwoje ludzi, tam leżały na ulicy niepogrzebane trupy, ktoś widział nawet dziecko z głową rozbitą na miazgę”, relację popełnił również anonimowany dziennikarz w wydanym przez niego okolicznościowym dzienniku warszawskim, podpisując się “Br. Tomczyk mieszkający przy ulicy Elektoralnej 19 w Warszawie” nazywając Kalisz “polską Wenecją” w artykule „Krwawe dni Kalisza. Opowiadanie naocznego świadka” : Kalisz był jednem z najładniejszych miast w Królestwie Polskiem. Położone nad rzeką Prosną, otoczone wzgórzami i upiększone alejami, ogrodami i parkami, czyniło wrażenie wielce miłego zakątka na zachodzie ziemi kaliskiej, bez przesady zwanego polską Wenecją. Rzeka bowiem Prosna ze swemi kanałami, przerzynając miasto kilkakrotnie, dzieli je na cztery wyspy, połączone ze sobą licznymi mostami, krążące zaś po owych kanałach gondole i łodzie potęgowały wrażenie lagun weneckich, przyczem urządzane nieraz w Kaliszu wspaniałe zabawy na rzece dawały nam istotne złudzenie uroczych, fantastycznych nocy weneckich.” Jako ciekawostkę warto również wspomnieć o istniejącym, autentycznym filmie pochodzącym z niemieckich archiwów, na którym można zobaczyć realizowany przez hitlerowców video materiał zawierający prawdopodobnie sceny przed egzekucją polskich oficerów z września 1939 roku: https://www.youtube.com/watch?v=zecUcNjbQVI
    Celem wizyty miliardera w Kaliszu jest również chęć podjęcia się tutaj inwestycji. Michel Adam zainspirowany kaliską historią i tradycją gospodarki włókienniczo odzieżowej, będącej drugą co do wielkości w Polsce w czasach rozkwitu tej branży, chciałby otworzyć tu jedno z najbardziej ekskluzywnych centr odzieżowych w Polsce, w której funkcjonowałaby jego kultowy lokal “Love F Cafe”. W trakcie wizyty w Kaliszu spotka się on również z twórcami platformy modowej www.cocogiovanna.pl, z którą chce promować i sprzedawać produkty polskich , w tym licznych kaliskich projektantów na całym świecie. Wraz z biznesmenem do Kalisza przyjedzie również Sabrina Hashemiwłaścicielka modowej firmy “Spa Couture” z Mediolanu , która chciałaby tu produkować swoje kolekcje oraz pozyskiwać do celów produkcyjnych tu materiały, mając na oku kaliską firmę z wieloletnią tradycją “Runotex”.
Kim jest Michel Adam?
Naprawdę nazywa się Michel Adam Lisowski. W 1940 roku jego ojciec uciekł przed holokaustem z Krakowa do Palestyny, gdzie poślubił pochodzącą z Warszawy Fannę. Pięć lat później rozpoczął pracę w konsulacie PRL, a w kolejnym roku narodził mu się syn Gabriel. Kontakty polityczne pozwoliły mu wrócić z rodziną do Polski w 1948 roku, a w 1950 roku na warszawskiej dzielnicy Mokotów narodził się ich drugi syn Adam i tam wychowywał się przez 8 lat, bowiem już 1958 roku jego ojciec otrzymał pracę w misji ONZ, co skłoniło go , by wspólnie z rodziną wyjechać do Wiednia. Po śmierci ojca w 1964 roku, jego matka zdecydowała się pozostać z synami w Austrii, gdzie pracowała jako bibliotekarka. Adam Lisowski uczęszczał tam do amerykańskiej szkoły, w której wyróżniał się spośród najzdolniejszych uczniów, zwłaszcza w dziedzinie ekonomii. Talent ekonomiczny szybko przerodził we własny biznes, zaczynając od kupowania koszulek w oksfordzkie paski i sprzedając je z dużym zyskiem. W 1979 roku Michel Adam nawiązał kontakty z biznesmenami z Arabii Saudyjskiej, gdzie zaczął zarabiać wreszcie duże pieniądze zajmując się wyładunkiem statków, kiedy interes dopadł kryzys, zainwestował w wiedeńską spółkę “Eden Group”, zajmującą się produkcją ubrań z wizerunkiem postaci Disneya.
W roku 1993 postanowił się zająć na poważnie modą, gromadząc przy tej okazji coraz większe pieniądze. Biznes modowy rozpoczął od otwarcia w Paryżu klubu “Cafe Vogue”, który szybko stał się ulubionym miejscem paryskich projektantów, którzy wyświetlali w nim swoje , przynoszone na kasetach VHS. W 1997 roku biznesmen postanowił pójść o krok dalej i stworzyć telewizję Fashion TV prezentującą pokazy mody, reportaże i wywiady z projektantami transmitowane cały świat. Telewizja szybko zyskała ogromną popularność w 202 krajach świata, a szczególną popularnością zaraziła Wschodnią Europę, Indie, Turcję i Chiny. Michele Adam Lisowski słynie również ze swojej hojności względem organizacji dobroczynnych na całym świecie. Moda jest dla niego głównie pracą, rozrywką i sposobem na przyjemne spędzanie życia w luksusie (posiada astona martina, rolls-royce’a phantoma, dziesięć domów na całym świecie oraz jachty w Cannes) i w otoczeniu pięknych kobiet. Uwielbia organizować wystawne imprezy dla środowiska modowego, na których bawią się największe gwiazdy z całego świata. Jego ulubione marki to Gucci i Versace. Nie zapomina również o swoich polskich korzeniach, grom swoich produktów, w tym popularną wśród gwiazd wódkę Fashion TV produkuje on w Polsce.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Scroll to Top
Scroll to Top