Michael Kors

Michael Kors rezygnuje z naturalnych futer!

Michael Kors Holdings Limited, międzynarodowa grupa oferująca modę z najwyższej półki, poinformowała o rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich ubraniach i dodatkach. Ich produkcja będzie stopniowo wygaszana do grudnia 2018 roku. Wraz z tą decyzją flagowe marki z portfolio grupy, czyli Michael Kors oraz Jimmy Choo, przystąpiły do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer).

„Jest mi niezmiernie miło oficjalnie ogłosić zobowiązanie naszej firmy do rezygnacji z używania prawdziwych futer w kolekcjach marek Michael Kors oraz Jimmy Choo. Ta decyzja oznacza nowy rozdział w działalności grupy, która będzie nadal wykorzystywać innowacyjne materiały, rozwijając swoją ofertę w tym kierunku” – powiedział John D. Idol, prezes i dyrektor generalny Michael Kors Holdings Limited.

Coraz więcej przedstawicieli świata mody odrzuca naturalne futra jako zbędny luksus. Jest to podyktowane zarówno dobrem zwierząt hodowanych w warunkach powodujących ich ogromne cierpienie, jak również troską o środowisko naturalne zanieczyszczane przez fermy i zakłady zajmujące się obróbką futer. “Postęp technologiczny pozwala obecnie na tworzenie luksusowej mody bez użycia naturalnych futer. Całą gamę tych możliwości zaprezentujemy w lutym podczas naszego najbliższego pokazu” – wyjaśnił Michael Kors, założyciel i projektant marki.

Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) to międzynarodowy program prowadzony obecnie w ponad 20 krajach na całym świecie. Jego celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem tej inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca różnorodne organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

“Ogromnie nas cieszy, że kolejne światowe marki rezygnują z używania naturalnych futer, wyznaczając w ten sposób modowe standardy, które warto naśladować. Rynek odzieżowy zmienia się na bardziej etyczny, uwzględniający dobro zwierząt, ludzi oraz przyrody. Z pewnością nie bez znaczenia jest tu głos konsumentów. Badania opinii pokazują, że aż 66% Polaków popiera wprowadzenie zakazu hodowli na futra. Tak więc etyczny skład odzieży jest istotny dla 2/3 społeczeństwa, a zawartość futer może być powodem do rezygnacji z zakupu” – tłumaczy Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas zrezygnowali z używania prawdziwych futer w swoich produktach są m.in. GUCCI, Armani, Yoox Net-a-Porter, Stella McCartney, Ralph Lauren oraz Hugo Boss. Program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza obecnie ponad 800 marek odzieżowych z całego świata. Polski rynek reprezentują m.in. Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay znajdujące się w portfolio firmy LPP, Solar, PROSTO, a także popularne marki streetwearowe i mniejsze brandy z modą alternatywną oraz uznani projektanci, m.in. Risk made in Warsaw, YES TO DRESS, Kozacki Mops, NENUKKO, Anna Dudzińska i Viola Śpiechowicz.

Pełna lista marek wolnych od futer znajduje się na międzynarodowej stronie programu https://furfreeretailer.com/. Firmy zainteresowane dołączeniem do inicjatywy zapraszamy na stronę http://www.otwarteklatki.pl/sklepy-wolne-od-futer/.

Michael Kors

Stowarzyszenie Otwarte Klatki

Stowarzyszenie Otwarte Klatki powstało w 2012 roku, obecnie działa w kilkunastu miastach Polski oraz zagranicą. Jego celem jest walka o poprawę losu zwierząt hodowlanych. Otwarte Klatki dokumentują warunki chowu przemysłowego, publikują raporty ze swoich śledztw i lobbują na rzecz lepszej ochrony zwierząt hodowlanych. Stowarzyszenie realizuje i realizowało kampanie na rzecz zakazu hodowli zwierząt na futra, wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego, zniesienia transportu długodystansowego zwierząt, czy zaprzestania okaleczania młodych prosiąt. Prowadzi też kampanie promujące dietę roślinną zarówno wśród firm, jak i konsumentów. W ramach projektu EA Funds Otwarte Klatki zostały uznane za jedną z najskuteczniejszych organizacji prozwierzęcych na świecie.

 

Scroll to Top
Scroll to Top