Mężczyźni wolą blondynki… które chcą mieć dzieci

Co najbardziej ciekawi kobiety? Oczywiście mężczyźni i relacje damsko-męskie. „Raport Ciekawości Redd`s 2012” zaspokaja kobiecą ciekawość dotyczącą płci przeciwnej i odpowiada na najbardziej nurtujące pytania: O czym mężczyźni rozmawiają przy piwie? Kto jest ich wzorcem kobiecości? Czy akceptują kobiety, które więcej zarabiają, płacą za siebie i wygłaszają feministyczne poglądy? Badanie przeprowadzone przez TNS Polska odkrywa całą prawdę o mężczyznach.

Tym razem na pytania dotyczące kobiet, mężczyzn, związków, zazdrości czy zdrady odpowiadali tylko panowie, a analiza ich odpowiedzi może posłużyć kobietom jako instruktaż do tego, co mogą zrobić, żeby zdobyć serce mężczyzny na długo. Raport podpowiada także czego nie robić, żeby nie zrazić do siebie ukochanego faceta. – komentuje dr Tomasz Sobierajski, doktor socjologii z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Kobiety bardzo ciekawi co robią ich partnerzy w męskim gronie, o czym rozmawiają przy piwie. Jak wynika z „Raportu Ciekawości Redd`s 2012”, to kobiety stanowią główny temat rozmów mężczyzn. Dyskutuje o nich aż 84% badanych panów, pozostawiając w tyle rozważania na temat pracy (61%), czy o sporcie – zaskakująco, tylko 39% panów porusza ten temat podczas wspólnych spotkań. Z męskich rozmów wyłania się współczesny wzorzec kobiecości, który niejednego może zaciekawić.

Czy istnieje kobieta idealna?
Niemal każda kobieta ciekawa jest jak mężczyźni definiują kobiecy ideał. Wbrew powszechnej opinii, że panowie to wzrokowcy, okazuje się, że ważniejszy niż wygląd jest dla nich charakter i potrzeby wybranki ich serca. Kobieta idealna powinna przede wszystkim chcieć mieć dzieci. Ważna jest także ilość byłych partnerów – mężczyźni zdecydowanie wolą dziewice lub kobiety, które miały jednego partnera. Wygląd zewnętrzny odgrywa dla nich drugorzędną rolę – ideałem jest niewysoka blondynka z dużymi piersiami.

Ideałem Polaków nie jest niezależna, silna, odpowiedzialna, postępowa kobieta. Kobiecy wzór, według polskich mężczyzn to ciągle wytwór patriarchatu, za którym widocznie wielu mężczyzn tęskni. Dla badanych najważniejszą cechą w odniesieniu do kobiet była chęć tychże do posiadania dzieci. To było najwyższe wskazanie spośród całej listy „atrybutów” kobiety. Im bardziej kobieta chce mieć dzieci z danym mężczyzną, tym jest dla niego atrakcyjniejsza. – zauważa dr Tomasz Sobierajski.

Co ciekawe – panowie okazują się jednak przewrotnymi. Z jednej strony tęsknią za tradycyjnym podziałem ról, z drugiej natomiast lubią kobiety z inicjatywą. Aż 77% mężczyzn lubi, gdy to kobieta rozpoczyna flirt. Niewiele mniej, bo 3/4 badanych cieszy się jeśli to kobieta zaprasza na randkę. Mężczyźni nie akceptują natomiast kiedy kobieta płaci za siebie w restauracji – aż 66% uważa takie zachowanie za złe; wychodzi sama na imprezę – 78% czy wygłasza feministyczne poglądy – 83%. Za nieakceptowalne kobiece zachowania mężczyźni uznają: przeklinanie – 86%, częste zmiany partnerów – 91%, czy nadużywanie alkoholu – 93%.

„Stay by your man”, czyli razem czy osobno?
Ciekawość kobiet koncentruje się intensywnie wokół męskiego podejścia do stałych związków. „Raport Ciekawości Redd`s 2012” ujawnia więc męskie oczekiwania, pragnienia i obawy w tej dziedzinie. 66% mężczyzn twierdzi, że w stałym związku traci swobodę flirtowania z innymi kobietami, a 60% – traci możliwość decydowania o sposobie spędzania wolnego czasu. Tylko 24% panów twierdzi, że w stałym związku jedynie zyskuje. Choć mężczyźni przyznają, że stałe związki mają swoje minusy, to jednak są bardzo przywiązani do swoich partnerek, dlatego nie akceptują związków na odległość i długiej rozłąki. 28% mężczyzn uważa, że już lepiej się rozstać, 26% natomiast, przyznaje, że w takiej relacji bardzo trudno zachować wierność. A kiedy już ich ukochane wyjeżdżają, to za czym mężczyźni najbardziej tęsknią? Okazuje się, że seks znalazł się tu na drugim miejscu (64% badanych). Panom najbardziej brakuje zaś poczucia bliskości – 70% badanych, a w dalszej kolejności towarzystwa (52%) oraz rozmowy (44% badanych).

To jeden z najbardziej zaskakujących kulturowo wniosków z badania. Wbrew stereotypom, mężczyźni nie są jednokomórkowymi samcami myślącymi tylko o seksie. Potrzebują bliskości, zaangażowania i rozmowy – komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog.

O jeden krok za daleko
„Raport Ciekawości Redd`s 2012” zaspokaja ciekawość kobiet również w kwestii zazdrości. Okazuje się, że współcześni panowie nie do końca ufają swoim partnerkom. Ich podejrzliwość wzbudzają głównie: pilnie strzeżony przez kobietę telefon komórkowy (aż 75% mężczyzn) oraz odmowa seksu – 45%. A czym jest według mężczyzn zdrada? Okazuje się, że już nie tylko jest nią upojna chwila spędzona z innym mężczyzną. Dla 79% badanych panów zdradą jest także pocałunek – 79%, flirt w Internecie oraz przytulenie – wskazało na nie po równo 37% badanych, a wreszcie – „niewinne” wyjście na kawę – 23%.

Kobieca ciekawość to temat niezwykle inspirujący i szeroki dlatego marka Redd`s planuje kontynuacje badania w następnych latach.

„Raport Ciekawości Redd’s 2012” to kontynuacja zeszłorocznego projektu badawczego. Badanie zostało zrealizowane przez TNS Polska na zlecenie marki Redd’s, przy współpracy z socjologiem, dr. Tomaszem Sobierajskim oraz dziennikarką Zuzanną Ziomecką. Badanie przeprowadzono w sierpniu 2012 na grupie 1000 mężczyzn w wieku 18-40 lat.

Scroll to Top
Scroll to Top