Marketing sensoryczny – recenzja

Marketing sensoryczny. Brzmi strasznie? Spokojnie, to jedna z pozycji przeznaczonych nie tylko dla absolwentów studiów ekonomicznych. Wręcz przeciwnie, z pewnością zainteresuje ona każdego świadomego miłośnika zakupów.
Jak przekonują autorzy podręcznika, znaczenie wrażeń zmysłowych jakich doznają klienci nie było dotychczas należycie doceniane. A przecież faktura, kształt, zapach czy smak składają się na jakość produktu odgrywając, tuż obok ceny, kluczową rolę, skłaniają do wyboru określonej marki gwarantując jej renomę i zysk.

Co sprawia, że sięgamy po wybrany sok pomarańczowy, lakier do włosów czy konsolę? Wchodzimy do danego sklepu omijając szerokim łukiem konkurenta i ufamy wybranemu biuru podróży? Ogromnie ważne jest pierwsze wrażenie, które gwarantują nam właśnie zmysły. Zdjęcie soczystych owoców wydrukowane na kartonie z napojem, ergonomiczne opakowanie i delikatny zapach, przyciągający uwagę kształt i zaskakująca ilość zupełnie zbędnych jak się okaże dodatków potrafią zdziałać prawdziwe cuda. Decydują o tym po co sięgamy w pierwszej kolejności.

A ponieważ żyjemy coraz szybciej pierwszy wybór często okazuje się jedynym.

Zadanie jakie stoi przed producentami nie jest jednak łatwe. Nadmiar elementów mających na celu przyciąganie wzroku potencjalnego nabywcy gwarantuje uznanie produktu za kiczowy. Nasze gusta i preferencje ulegają ponadto ciągłej zmianie, dlatego pozycję tę uznać można zarówno za zbiór cennych informacji dla klienta, jak i poradnik dla przedsiębiorcy.

Dodatkową zaletą są barwne przykłady umieszczane na końcu każdego z rozdziałów. Związek marki Saab z udziałem szwedzkiej grupy Oh Laura w konkursie „Eurowizji” czy luksusowe połączenie zapachu paczuli z ekstraktem ze słodkich pomarańczy brazylijskich i sandałowca, a także syntetycznej i naturalnej wanilii, które nie pozwala zapomnieć o Hotelu Park Hyatt Vendome zainteresuje również tych, którzy na co dzień stronią od artykułów poświęconych podobnym zagadnieniom.

Na korzyść przemawia również język. Autorzy zadbali o to, aby „Marketing…” zrozumiały był dla każdego odbiorcy. Liczne wykresy i ilustracje stanowią pomoc dla studentów, pomagają usystematyzować wiedzę, zwracają uwagę na to, co najistotniejsze. Połączenie teoretycznych rozważań z praktycznymi zastosowaniami wyróżnia pozycję i sprawia, że jest ona cennym źródłem informacji i ciekawostek.

Autorka: Monika Wojciechowska

Marketing sensoryczny
Sensory Marketing
autor: Harcus van Dijk , Niklas Broweus , Bertil Hulten
przekład: Grzegorz Dąbkowski
wydawnictwo: PWE, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A.
wymiary: 165×235 mm
oprawa: Miękka
liczba stron: 166

Scroll to Top
Scroll to Top