Makijaż w chorobie – wideo

Zmiana fryzury, nowy makijaż czy starannie pomalowane paznokcie mogą czasami poprawić humor każdej kobiecie. Kobiety zmagające się z nowotworami mogą dzięki tym drobnym zabiegom odzyskać poczucie człowieczeństwa i samoakceptacji. Opowiada o tym spot stworzony na potrzeby francuskiej kampanii społecznej z listopada 2010 roku.

Nowotwór warto atakować na wszystkich frontach, nie tylko środkami medycznymi – twierdzi Myriam Ullens de Schooten, prezeska i założycielka Fundacji Mimi, nadawcy kampanii. Stworzyła ona organizację, która zajmuje się opieką psychologiczną nad osobami dotkniętymi nowotworem. Fundacja wspiera je w akceptacji swojego wizerunku, w trakcie leczenia oferuje bezpłatnie zabiegi kosmetyczne i porady fryzjerskie.

Na plakatach, również będących nośnikiem kampanii, zmartwiona kobieta z chustą na głowie stoi odwrócona tyłem do lustra, jej odbicie wyraźnie próbuje zwrócić na siebie uwagę. To apel o pomoc w realizacji celów Fundacji Mimi poprzez wsparcie (także finansowe) jej działań. Sytuacji na plakacie towarzyszy hasło: „Help us reconcile cancer sufferers with their image” (“Pomóż nam pogodzić cierpiących na raka z ich wizerunkiem”), które doskonale uzupełnia zdanie podsumowujące spot telewizyjny: „Helping somebody to overcome cancer also means helping this person to be somebody” („Pomaganie komuś w walce z rakiem oznacza też pomaganie tej osobie w byciu Kimś”).

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top