Czerwcowa edycja Hush Warsaw to wybór aż 160 marek z kraju i zagranicy. Targi są próbą pokazania różnorodności rynku, wskazania nowych zjawisk i wyeksponowania już uznanych projektantów.
HUSH WARSAW (wcześniej Ściegi) to targi mody utrzymane w formule jednodniowego pop up sale. Głównym założeniem HUSH WARSAW jest promocja młodych i niezależnych marek projektantów, których innowacyjne produkty powstają w niewielkich ilościach na lokalnym rynku. Takich produktów z roku na rok jest coraz więcej.
Zainteresowani obecnością na targach projektanci do końca kwietnia mogli zgłaszać swoje projekty, które chcieliby pokazać na HUSH WARSAW. Z niemal 500 nadesłanych zgłoszeń aż 160 wystawców będzie miało możliwość zaprezentowania się na Stadionie Narodowym już 9 czerwca. Będą to między innymi:
ANIA KUCZYŃSKA, WIOLA WOŁCZYŃSKA, AGNIESZKA ORLIŃSKA, DOMI GRZYBEK, HERZLICH WILKOMMEN, OLA BAJER-BOLA, EDYTA JERMACZ, IMA MAD, EST BY ES, KAMIL SOBCZYK, PINIAK, JAKUB PIECZARKOWSKI, AGATA BIELEŃ, HI-END, WEARSO, MAMAPIKI, KARINA KRÓLAK, DREAM NATION i wielu innych.
Zgodnie z zapowiedzią organizatorek na HUSH WARSAW nie zabraknie ciekawych i mocnych akcentów spoza Polski. Swoje projekty pokażą m. in. LA.GA BAG – prekursorzy szycia z Tyveku (Lizbona), projektantka niezwykłych torebek VANDA BERECZ (Budapeszt), a także silna czeska drużyna z Debut Gallery (Praga) – LUCIE HOUDKOVA, MARKETA RICHTEROVA, VERONIKA CERNA, KRISTYNA JAKOBY JAVURKOVA oraz ZORYA, a to tylko część atrakcji.
W strefie KIDS, zorganizowanej z myślą o dzieciach i rodzicach, będziemy mogli obejrzeć między innymi: ubrania marek POLA & FRANK, CZESIOCIUCH, KIDS ON THE MOON i KUKLO, mądre książki wydawnictw DWIE SIOSTRY I MUCHOMOR oraz piękne zabawki GAGANIS i KARAMBA. Na HUSH WARSAW KIDS zadebiutują: NOSWEET, GRAIN DE CHIC oraz BY BEE.
Od 1 maja kolejni wystawcy są prezentowani na stronie www.hushwarsaw.com oraz na facebookowym fanpage’u wydarzenia.
Zakwalifikowani do udziału w targach projektanci zostali zaproszeni do konkursu MODERNA, w ramach którego do 15 maja mogą zgłosić ubranie lub dodatek inspirowane tematem moderny w modzie. To pretekst, by popatrzeć na swoje prace z innej perspektywy, w szerszym kontekście. 10 półfinałowych prac zostanie zaprezentowanych na konferencji prasowej 28 maja na Stadionie Narodowym, a zwycięzcę konkursu poznamy 9 czerwca. Konkurs odbywa się pod patronatem T-Mobile Fashion, którego projektanci: Gosia Baczyńska, Mariusz Brzozowski, Marcin Paprocki oraz Maciej Zień przy wsparciu Barbary Metelskiej z Art&Fashion Festival, Gabrieli Czerkiewicz z Fashion Magazine oraz Piotra Zachary reprezentującego Hush Warsaw stanowią jury konkursu.
Hush Warsaw to odpowiedź na niemały chaos panujący wśród modowych wydarzeń i chęć stworzenia nowej jakości targów– wyjaśnia Anna Pięta, jedna z organizatorek wydarzenia. „Hush” oznacza „cicho sza”. Chciałybyśmy, aby po nim polski rynek mody stał się bardziej uporządkowany, jego wizerunek lepszy, oferta bardziej dostępna. Ta dostępność ma dla nas duże znaczenie – dodaje Magda Korcz, druga organizatorka targów – Hush Warsaw to próba przybliżenia i udostępnienia indywidualnych projektów szerokiemu gronu odbiorców, wytworzenia pozytywnego snobizmu na produkty z niszowej półki.
Głównym partnerem HUSH WARSAW jest T-Mobile, partnerem strategicznym Stadion Narodowy, natomiast partnerem merytorycznym targów jest Art&Fashion Festival z Poznania.
HUSH WARSAW. Wybieraj świadomie.
Stadion Narodowy, 9 czerwca 2013, godz. 11.00 – 19.00
http://vimeo.com/64013502[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]