Ilona Felicjańska, jedna z Ambasadorek Kampanii, foto: Arcadius Mauritz

Książka jest Kobietą… po raz drugi!

logaKjK222px300Nowy rok, nowe wyzwania, noworoczne postanowienia. Nowy rok to także II już edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Książka jest Kobietą”, której – przypomnijmy – głównym celem jest przywrócenie, czy też stworzenie mody na czytanie, trendu, który można określić jako szlachetny snobizm.

Nowości

Idea pozostaje niezmienna, poza tym jednak w nowym roku wiele nowości i zmian. Do kampanii dołączają wciąż nowe Wydawnictwa, Patroni Medialni, Ambasadorki i Ambasadorzy. W 2014 roku do tego szacownego grona dołączyły między innymi prof. Ewa Woydyłło-Osiatyńska, Hanna Bakuła, Olga Borys, Ilona Felicjańska, Lidia Kopania, Anna Samusionek, Anna Gzyra, Anna Szymczak, Aldona Orman, Agata Załęcka, Krzysztof Sadecki, Witold Antosiewicz i Grzegorz Turniak.

Nowy rok to organizowana po raz pierwszy uroczysta Gala z udziałem Ambasadorów, Czytelniczek, laureatów całorocznych konkursów, przedstawicieli świata kultury, polityki i show businessu.

Nowy rok to nowa, dedykowana kampanii domena: www.ksiazkajestkobieta.pl Bardziej przejrzysta, intuicyjna i responsywna. Możecie nas czytać w komputerze, na smartfonach i tabletach. To jeszcze więcej wartościowych treści i aktualizowane praktycznie codziennie informacje ze świata książki. Po raz pierwszy zamierzamy również wejść na rynek z własnym wydawnictwem! Czy będzie to jedynie wydawnictwo okolicznościowe? Pokłosie konkursu? Nowy, literacki tytuł, który – miejmy nadzieję – na stałe zagości na Waszych półkach? Nie chcemy zdradzać wszystkich szczegółów, wszak rok jest długi i wszystko może się jeszcze wydarzyć…

Możemy natomiast obiecać, że o kampanii KjK będzie w tym roku głośno. Nie zamierzamy ograniczać się do jednego medium, jednego typu działań. Będziemy jeszcze bliżej Was, Czytelniczek i Czytelników – podczas spotkań, event’ów, warsztatów organizowanych na terenie całego kraju. Będziemy działać i łączyć różne sfery życia i aktywności Kobiet – bo w końcu Książka jest Kobietą, lecz Kobieta to nie tylko Książka.

Co już za nami?

Pierwsza edycja kampanii trwała przez cały 2013 rok, zaangażowane w nią były i są nadal największe wydawnictwa książkowe, wydawnictwa niszowe, nierzadko rodzinne przedsięwzięcia, media, osobistości ze świata kultury i show businessu.

Kampania prowadzona była niemalże we wszystkich środkach przekazu – przede wszystkim na stronach internetowych Organizatora oraz w specjalnym, dedykowanym Kampanii serwisie Książka jest Kobietą (www.ksiazka.modaija.pl), w serwisach społecznościowych, w mediach drukowanych i elektronicznych, w telewizji, w wydawnictwa Patronów Medialnych, podczas spotkań autorskich, wydarzeń literackich i kulturalnych.

Opublikowaliśmy ponad 400 recenzji literackich, zapowiedzi wydawniczych, zorganizowaliśmy prawie 30 konkursów dla naszych Czytelniczek i Czytelników.

Dla organizatorów kampanii sukces to każda osoba, która dzięki nam odnalazła w sobie miłość do książek. Biorąc pod uwagę reakcje, z jakimi spotykamy się na co dzień, ilość i treść korespondencji, zaangażowanie Czytelniczek i Czytelników w różnego rodzaju akcje i działania, jesteśmy przekonani, że zamierzone cele udało nam się osiągnąć. Pełni pozytywnej energii i wiary wkraczamy wraz z Książką w nowy, 2014 rok.

Są z nami!

Ambasadorki i Ambasadorzy: Hanna Bakuła, Ewa Woydyłło-Osiatyńska, Olga Borys, Ilona Felicjańska, Anna Gzyra, Lidia Kopania, Aldona Orman, Anna Samusionek, Anna Szymczak, Agata Załęcka, Krzysztof Sadecki, Witold Antosiewicz, Grzegorz Turniak.

Sponsorzy: MCKiS Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, Fashion andRE, Mary Kay, Kawiarnio-cukiernia „Pychotkowo“.

Patroni Medialni: Bankier.pl, Bezstresowa Poradnia Językowa, Babskie TV, Businesswoman&Life, FashionMedia.pl, Fashionweare, Follow&Go, Fundacja Kobieta Nowego Czasu, Miesięcznik GAGA, Imperium Kobiet, INDEPENDENT.PL, Kulturaonline.pl, Miasto Kobiet, ModaiJa, Modna Polka, Agencja Prasowa i Fotograficzna MWMEDIA, Portal Księgarski, Radio nakanapie.pl, Święto Kobiet Biznesu, Trendz.pl, Wiadomości Literackie, Zeszyty Poetyckie.

Partnerzy Kampanii: Dom Wydawniczy Mała Kurka, Dom Wydawniczy Rebis, Grupa Wydawnicza HELION, Portal czytelniczy Chmura Czytania, Prószyński i S-ka, Wydawnictwo CZARNE, Wydawnictwo Czerwone i Czarne, Wydawnictwo Drzewo Babel, Wydawnictwo Hanami, Wydawnictwo JanKa, Wydawnictwa JEDNOŚĆ, Wydawnictwo Lambook, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo MUZA SA, Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA Sp. z o.o., Wydawnictwo Oficynka, Wydawnictwo Sine Qua Non, Wydawnictwo Trio, ZYSK i S-KA.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Ilona Felicjańska, jedna z Ambasadorek Kampanii, foto: Arcadius Mauritz
Ilona Felicjańska, jedna z Ambasadorek Kampanii, foto: Arcadius Mauritz
[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Scroll to Top
Scroll to Top