Książka jest Kobietą… po raz drugi!

Strona główna » Blog » Książka jest Kobietą… po raz drugi!

Książka jest Kobietą… po raz drugi!

logaKjK222px300Nowy rok, nowe wyzwania, noworoczne postanowienia. Nowy rok to także II już edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Książka jest Kobietą”, której – przypomnijmy – głównym celem jest przywrócenie, czy też stworzenie mody na czytanie, trendu, który można określić jako szlachetny snobizm.

Nowości

Idea pozostaje niezmienna, poza tym jednak w nowym roku wiele nowości i zmian. Do kampanii dołączają wciąż nowe Wydawnictwa, Patroni Medialni, Ambasadorki i Ambasadorzy. W 2014 roku do tego szacownego grona dołączyły między innymi prof. Ewa Woydyłło-Osiatyńska, Hanna Bakuła, Olga Borys, Ilona Felicjańska, Lidia Kopania, Anna Samusionek, Anna Gzyra, Anna Szymczak, Aldona Orman, Agata Załęcka, Krzysztof Sadecki, Witold Antosiewicz i Grzegorz Turniak.

Nowy rok to organizowana po raz pierwszy uroczysta Gala z udziałem Ambasadorów, Czytelniczek, laureatów całorocznych konkursów, przedstawicieli świata kultury, polityki i show businessu.

Nowy rok to nowa, dedykowana kampanii domena: www.ksiazkajestkobieta.pl Bardziej przejrzysta, intuicyjna i responsywna. Możecie nas czytać w komputerze, na smartfonach i tabletach. To jeszcze więcej wartościowych treści i aktualizowane praktycznie codziennie informacje ze świata książki. Po raz pierwszy zamierzamy również wejść na rynek z własnym wydawnictwem! Czy będzie to jedynie wydawnictwo okolicznościowe? Pokłosie konkursu? Nowy, literacki tytuł, który – miejmy nadzieję – na stałe zagości na Waszych półkach? Nie chcemy zdradzać wszystkich szczegółów, wszak rok jest długi i wszystko może się jeszcze wydarzyć…

Możemy natomiast obiecać, że o kampanii KjK będzie w tym roku głośno. Nie zamierzamy ograniczać się do jednego medium, jednego typu działań. Będziemy jeszcze bliżej Was, Czytelniczek i Czytelników – podczas spotkań, event’ów, warsztatów organizowanych na terenie całego kraju. Będziemy działać i łączyć różne sfery życia i aktywności Kobiet – bo w końcu Książka jest Kobietą, lecz Kobieta to nie tylko Książka.

Co już za nami?

Pierwsza edycja kampanii trwała przez cały 2013 rok, zaangażowane w nią były i są nadal największe wydawnictwa książkowe, wydawnictwa niszowe, nierzadko rodzinne przedsięwzięcia, media, osobistości ze świata kultury i show businessu.

Kampania prowadzona była niemalże we wszystkich środkach przekazu – przede wszystkim na stronach internetowych Organizatora oraz w specjalnym, dedykowanym Kampanii serwisie Książka jest Kobietą (www.ksiazka.modaija.pl), w serwisach społecznościowych, w mediach drukowanych i elektronicznych, w telewizji, w wydawnictwa Patronów Medialnych, podczas spotkań autorskich, wydarzeń literackich i kulturalnych.

Opublikowaliśmy ponad 400 recenzji literackich, zapowiedzi wydawniczych, zorganizowaliśmy prawie 30 konkursów dla naszych Czytelniczek i Czytelników.

Dla organizatorów kampanii sukces to każda osoba, która dzięki nam odnalazła w sobie miłość do książek. Biorąc pod uwagę reakcje, z jakimi spotykamy się na co dzień, ilość i treść korespondencji, zaangażowanie Czytelniczek i Czytelników w różnego rodzaju akcje i działania, jesteśmy przekonani, że zamierzone cele udało nam się osiągnąć. Pełni pozytywnej energii i wiary wkraczamy wraz z Książką w nowy, 2014 rok.

Są z nami!

Ambasadorki i Ambasadorzy: Hanna Bakuła, Ewa Woydyłło-Osiatyńska, Olga Borys, Ilona Felicjańska, Anna Gzyra, Lidia Kopania, Aldona Orman, Anna Samusionek, Anna Szymczak, Agata Załęcka, Krzysztof Sadecki, Witold Antosiewicz, Grzegorz Turniak.

Sponsorzy: MCKiS Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, Fashion andRE, Mary Kay, Kawiarnio-cukiernia „Pychotkowo“.

Patroni Medialni: Bankier.pl, Bezstresowa Poradnia Językowa, Babskie TV, Businesswoman&Life, FashionMedia.pl, Fashionweare, Follow&Go, Fundacja Kobieta Nowego Czasu, Miesięcznik GAGA, Imperium Kobiet, INDEPENDENT.PL, Kulturaonline.pl, Miasto Kobiet, ModaiJa, Modna Polka, Agencja Prasowa i Fotograficzna MWMEDIA, Portal Księgarski, Radio nakanapie.pl, Święto Kobiet Biznesu, Trendz.pl, Wiadomości Literackie, Zeszyty Poetyckie.

Partnerzy Kampanii: Dom Wydawniczy Mała Kurka, Dom Wydawniczy Rebis, Grupa Wydawnicza HELION, Portal czytelniczy Chmura Czytania, Prószyński i S-ka, Wydawnictwo CZARNE, Wydawnictwo Czerwone i Czarne, Wydawnictwo Drzewo Babel, Wydawnictwo Hanami, Wydawnictwo JanKa, Wydawnictwa JEDNOŚĆ, Wydawnictwo Lambook, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo MUZA SA, Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA Sp. z o.o., Wydawnictwo Oficynka, Wydawnictwo Sine Qua Non, Wydawnictwo Trio, ZYSK i S-KA.

Ilona Felicjańska, jedna z Ambasadorek Kampanii, foto: Arcadius Mauritz

Ilona Felicjańska, jedna z Ambasadorek Kampanii, foto: Arcadius Mauritz

2018-03-14T07:39:26+00:00 7 stycznia 2014|Kultura, Patronaty|