Za co kochamy markę Moschino?

Odkąd nad włoskim domem mody przejął pieczę Jeremy Scott, Moschino przechodzi renesans. Co tak wyjątkowego jest w produktach tej marki i dlaczego miliony ludzi wariują na widok kontrowersyjnych kreacji, dodatków czy kosmetyków? Co tak naprawdę kryje się za pozornie kiczowatymi produktami i co uwielbiamy w marce Moschino?

Pół żartem pół serio

Marka znana jest z parodiowania produktów innych domów mody i przekraczania granic, których inni wizjonerzy nie mieli by odwagi przekroczyć. Żarty z sztandarowych produktów Chanel, wykorzystywanie charakterystycznych elementów innych wielkich domów mody w ironiczny sposób to już codzienność w Moschino. Zabawne nadruki, nawiązania, wykpiwanie tzw. „fashion victims” w połączeniu z błyskiem geniuszu i konsekwencją doprowadziła do wielkiego sukcesu marki.. Dystans i dowcip, który charakteryzuje Moschino można kochać lub nienawidzić. Nie można jednak zaprzeczyć, że moda w wykonaniu Moschino to po prostu świetna zabawa i humor.

Trochę kiczu

Kreacje i produkty Moschino są kolorowe, krzykliwe i przerysowane. Wielkie logo, połączenia pasków, ogromnych łańcuchów, naszywek i wzorów chyba nie brzmi dobrze? W tej marce ekscentryczność, dziwaczne połączenia i wyśmiewanie całego przemysłu modowego wbrew pozorom tworzy spójną całość i świadczy o jej sile. Twórcy marki konsekwentnie trzymają się swojego „kiczowatego” dzięki czemu cały świat wariuje na punkcie ich produktów. Nawet flakony perfum nie przypominają eleganckich produktów innych marek, a raczej na pierwszy rzut oka mogą wprawiać w zwątpienie. Mimo to wiele produktów stało się uwielbianymi klasykami jak np. perfumy Moschino I Love Love w charakterystycznej kiczowatej butelce.

Nawiązania do popkultury

Torebka w kształcie frytek z McDonalds’a, strój kąpielowy z kucykami Pony, t-shirt z Simpsonami czy flakon perfum imitujący płyn do mycia szyb to tylko kilka przykładów szaleństwa Moschino. Marka ta uwielbia wykorzystywać produkty innych wielkich firm, nawiązywać do stylu pop-artu, komiksów, kreskówek i łączyć je z elegancją w typowy dla siebie zwariowany sposób. Znajdziesz tu produkty wzorujące się na Barbie czy postaciach z Looney Tunes oraz Cartoon Network. Pokazy mody Moschino to również okazja do wykazania się pomysłowością. Pokaz marki na wybiegu przypominającym samochodową myjnie lub kreacje z tektury i folii bąbelkowej? Jeśli myślisz, że nic Cię już nie zdziwi zapoznaj się z najnowszą kolekcją Moschino – Jeremy Scott zaskakuje nas za każdym razem!

Nie tylko dla bogaczy

Niewątpliwym atutem marki są produkty dostępne również dla przeciętnych i mniej zamożnych osób, mówimy tu szczególnie o dodatkach i akcesoriach. Słynne etui i akcesoria na telefony czy tańsze wersje perfum pozwolą każdemu zaznajomić się z luksusową marką. Gadżety, na które może pozwolić sobie nie tylko bogacz plus wielka popularność Moschino wśród gwiazd pozwoliła wypromować się im na tyle, że prawie większość ludzi na świecie na sam dźwięk nazwy przypomina sobie co niektóre, szalone produkty marki.