Kobiety nie gustują w małej czarnej. Co Wy na to? Zgadzacie się z wynikami tych badań?

Zaledwie 14% kobiet podobają się czarne sukienki u innych pań – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie marki farb Beckers. Ubiera się w nie nieco więcej, bo 19% przedstawicielek płci pięknej. Definitywnie jednak Polki preferują jasne sukienki (42%), w tym pastelowe (delikatny róż, niebieski czy zieleń) – 22% oraz białe, écru lub beżowe – 20%. Na suknię w kontrastowych zestawieniach decyduje się co dziewiąta mieszkanka naszego kraju (11%), a na posiadającą intensywną barwę, jak ostry czerwony, niebieski, zielony czy żółty co czternasta badana (7%). Polki preferują też jasne bluzki (49%), a nawet torebki (35%) oraz rajstopy i skarpetki (42%). Tylko w przypadku płaszczy i kurtek wygrywa praktyka – na ciemne kolory stawia 36% kobiet, choć wciąż niemal tyle samo (35%) wybiera wierzchnie okrycia w jasnych barwach. Panowie są bardziej konserwatywni w doborze kolorów – najczęściej decydują się na ciemne odcienie wybierając dla siebie zarówno elementy stroju i dodatki, jak i samochody.

 

 – Co ciekawe, czarny i ciemne kolory uważane za klasyczne symbole elegancji i mające wiele cech praktycznych, nie znajdują się wśród preferencji zakupowych kobiet, jeśli wybierają one dla siebie elementy odzieży i akcesoria. Niezależnie czy mówimy o sukni, płaszczu, torebce czy skarpetach – każdorazowo co najmniej połowa Polek decyduje się na inny kolor niż czarny. Wśród wyborów zakupowych przeważają biele, beże i pastele, ale nie tylko. Przeciwwagę dla ciemnych barw stanowią też intensywne kolory oraz kontrastowe zestawienia. To pokazuje, że Polki nie chcą ubierać się smutno i nudnie, a atrakcyjny kolor i wyróżniający wygląd przedkładają ponad praktyczne rozwiązania – mówi Aneta Stopa, brand manager marki Beckers.

 

Mężczyźni są bardzo konserwatywni, jeśli chodzi o preferowaną kolorystykę stroju oraz gadżetów towarzyszących im na co dzień, z samochodem włącznie – wynika z badania na zlecenie marki farb Beckers. Panowie wybierają dla siebie przede wszystkim ciemne garnitury (czarny, szary, brąz) (61%), takowe płaszcze (55%) i skarpety (54%), a także torby, plecaki lub aktówki (41%). W przypadku koszul najczęściej decydują się na najbezpieczniejsze kolory, czyli biały, beżowy, écru (45%). Zaledwie co ósmy (13%) wybiera koszule pastelowe (delikatny niebieski, róż czy zieleń). Aż 12% kupuje sobie koszule ciemne, a co dziesiąty (10%) szuka kontrastowych zestawień. Również ciemna kolorystyka króluje wśród panów w przypadku zakupu samochodów. Auto w kolorze czarnym, szarym lub brązowym wybiera 37% mężczyzn. Tylko co piąty (21%) decyduje się na samochód w jasnym kolorze (biel, écru, beż, pastele) i co czternasty (7%) na intensywną barwę typu ostra czerwień, zieleń, niebieski, żółty itp. Nie wydaje się to trafnym wyborem, jeśli mężczyzna chce zaimponować autem kobiecie. Płci pięknej zdecydowanie częściej podobają się samochody w kolorach jasnych (32%) oraz w intensywnych lub kontrastowych barwach (17%). Ciemne auto imponuje tylko co czwartej Polce (26%).

 

We wnętrzach Polakom podobają się przede wszystkim kolory jasne: pastele, beże, biel lub écru. W przypadku kuchni i łazienek dotyczy to aż 57% społeczeństwa. Ale co szósty Polak preferuje w tych pomieszczeniach intensywne kolory lub kontrastowe zestawienia (16%). Jasne barwy najbardziej podobają się Polakom również w elewacji domów (56%). Na co jedenastym robią wrażenie kontrastowe zestawienia zewnętrznych ścian budynków (9%), zaledwie na 8% ciemne barwy elewacji, zaś na 4% te posiadające intensywną kolorystykę typu ostra czerwień, zieleń, niebieski, żółty itp. W zabudowie przestrzeni publicznej częściej przypadają nam do gustu kontrasty – bo blisko co ósmemu Polakowi (13%). Królują jednak niepodzielnie odcienie jasne i stonowane, które podobają się najbardziej 48% społeczeństwa. W zabudowie przestrzeni publicznej ciemna kolorystyka odpowiada 8% Polaków, a intensywne barwy 5%.

 

Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 4-9 marca 2016 r.