Kobiecy e-porządek – czy i jak kobiety organizują swoje życie?

Strona główna » Blog » Kobiecy e-porządek – czy i jak kobiety organizują swoje życie?

Kobiecy e-porządek – czy i jak kobiety organizują swoje życie?

Według najnowszych badań Millward Brown SMG/KRC, 66% Polek uważa, że kobiety są bardziej zorganizowane niż mężczyźni. Większość respondentek przyznaje,
że planują aktywności swoich najbliższych. 7 sierpnia 2013 r. odbyło się śniadanie prasowe, podczas którego zaprezentowano wyniki badania SMG/KRC, wykonanego na zlecenie ASUS Polska. Raport skomentowali na spotkaniu Kamila Sidor, prezes Geek Girls Carrots, wokalistka Marina Łuczenko oraz Sławomir Stanik, Prezes ASUS Polska. Publikacja badania została połączona z prezentacją nowego tabletu ASUS MeMO Pad.

 

Uporządkowana Polka, spontaniczny Polak

Z raportu SMG/KRC, przeprowadzonego na reprezentacyjnej grupie 500 Polek w wieku 18+, wynika, że to kobiety są lepiej zorganizowane niż mężczyźni – ten pogląd podziela 66% respondentek badania. Tylko 6% kobiet uważa, że Polacy są bardziej zdyscyplinowani. Prawie połowa kobiet (49%) w Polsce jest przekonana, że mężczyźni są bardziej spontaniczni od płci przeciwnej. 70% Polek przyznaje, że stara się z wyprzedzeniem organizować różne wydarzenia w swoim życiu, a 41% deklaruje, że codziennie planuje swoje aktywności. Spośród ankietowanych, aż 65% kobiet poświęca czas w ciągu dnia
na planowanie działań, najczęściej od 5 do 15 minut. Co istotne, prawie połowa (48%) Polek w średnim wieku (35-44 lat) planuje dni swojemu partnerowi lub partnerce, a 58% Polek z tej grupy wiekowej organizuje dni swoim dzieciom czy wnukom.

 

Wyniki polskiego sondażu SMG/KRC pokrywają się ze statystykami na całym świecie – tak, kobiety są bardziej zorganizowane od mężczyzn i nie dotyczy to jedynie środowiska domu, ale dodatkowo miejsca pracy. Do powodów lepszej organizacji kobiet należy także zaliczyć okoliczności historyczne – przez całe wieki zajmowały się one domem i rodziną organizując czas swój, swoich dzieci, a często mężów. Pomimo zmiany czasów i dzisiejszego modelu asertywnej, niezależnej kobiety, wciąż od płci pięknej oczekuje się organizacji zaplecza domowego. To potwierdza dlaczego 48% Polek w wieku 35-44 lata planuje dni swemu partnerowi, a 58% swoim dzieciom. Dzisiaj statystyczna Polka często ma dwa etaty – jeden oficjalny, w miejscu pracy, a drugi w domu, gdzie staje się żoną i matką – komentuje Mateusz Grzesiak, psycholog i międzynarodowy ekspert w zakresie rozwoju osobistego.

20130807_114257

Tablet nie tylko dla rozrywki

Respondentki zostały również zapytane o wpływ nowych technologii na sposób organizacji czasu. Jak wynika z odpowiedzi ankietowanych, ponad 50% Polek uważa, że takie urządzenia, jak tablet czy laptop ułatwiają planowanie konkretnego dnia lub celu. Polki najczęściej używają tabletu do przeglądania stron WWW, grania w gry, ściągania plików, korzystania z poczty oraz oglądania filmów. Z tabletów i laptopów w takim samym stopniu korzystają zarówno mężczyźni i kobiety – tak uważa 57% badanych kobiet. Badania portalu LinkedIn pokazują, że 70% kobiet (w porównaniu do 60% mężczyzn) używa plannerów
do organizacji swego czasu: zarówno poprzez kryteria ważności (priorytetyzacja),
jak i terminowości (na kiedy). Dzięki temu kobiety rzadziej się dekoncentrują i mniej tracą czas na robienie innych rzeczy w tym samym czasie. Prawie połowa mężczyzn
do organizacji zadań woli korzystać ze swojej pamięci
– tłumaczy Mateusz Grzesiak.

 

Kobiecy tablet

Jak pokazują wyniki badania, przeprowadzonego przez SMG/KRC, większość Polek dostrzega funkcjonalność, jaką niesie ze sobą nowa technologia przy organizowaniu dnia.
Z badań wynika, że większość społeczeństwa uważa, że zarówno mężczyźni, jak i kobiety, używają tabletów i komputerów do planowania. Oznacza to, że twórcy urządzeń tego typu powinni brać pod uwagę potrzeby obu tych grup. – tłumaczy Kamila Sidor, współzałożycielka i CEO Geek Girls Carrots. ASUS, będący jednym z liderów na rynku IT, stworzył produkt, odpowiadający na te potrzeby. Na polskim rynku jest już dostępny najnowszy tablet ASUS MeMO Pad z 7 -calowym wyświetlaczem HD. Dostępny jest w pięciu kolorach: białym, różowym, zielonym, niebieskim i szarym. MeMO ma dwie kamery, wysokiej jakości głośniki
z doskonałym brzmieniem dźwięku, a czas pracy na baterii wynosi aż 10 godzin. Tablet waży tylko 302 g i ma 10,8 mm grubości, obsługuje karty Micro SD, pozwalając na rozszerzenie pamięci masowej o dodatkowe 32GB. Czterordzeniowy procesor w MeMO Pad HD
7 gwarantuje wysoką wydajność tabletu podczas korzystania z Internetu, poczty, grania
w gry, odtwarzania filmów oraz słuchania muzyki.

 

Dzisiejsze tablety to nie tylko kalendarze czy notatniki, to także nasze przenośne centra rozrywki, a przede wszystkim bezcenne źródła informacji i centra komunikacji z bliskimi
i całym światem. Zgodnie z naszą filozofią, przy projektowaniu urządzeń stawiamy nie tylko na funkcjonalność i jakość, ale przede wszystkim na szeroko pojęty design. Parametry urządzeń dostępnych na rynku są niemal identyczne, ale ich estetyka już nie. Waga i rozmiar stają się dziś ważnym argumentem przy wyborze urządzenia, gdy dodamy to tego miękki
i miły w dotyku plastik lub chłodne aluminium oraz kolor, otrzymamy urządzenie, które wyraża nasz styl. Taki właśnie jest nowy ASUS MeMO Pad HD
– wyjaśnia Sławomir Stanik, prezes ASUS Polska.

 

Oficjalną ambasadorką tabletu ASUS MeMO Pad została popularna piosenkarka, Marina Łuczenko. Piosenkarka wzięła udział w kampanii promocyjnej, ponieważ tablet wpisuje się
w tryb jej życia i odpowiada na jej potrzeby.
Tablet Asus MeMO Pad nie tylko pomaga mi
w uporządkowaniu codziennych spraw związanych z koncertami, wywiadami czy wyjazdami, ale również sprawdza się idealnie, kiedy mam ochotę posłuchać muzyki, poszukać czegoś
w Internecie czy pograć w gry. Cieszę się, że polski rynek wzbogacił się o technologię stworzoną z myślą o kobietach – dzięki poręcznemu rozmiarowi tabletu, mogę go mieć zawsze przy sobie, w każdej torebce
– wyjaśnia Marina.

info_asus2f

2018-03-14T08:02:47+00:00 9 sierpnia 2013|Hot or Not, Świat Kobiet|

Zostaw komentarz