Psychologia biznesu

Recenzja: Psychologia biznesu – Adam Ubertowski

Psychologia biznesu to poważna dziedzina nauki zajmująca się wdrażaniem teorii psychologii w warunkach biznesowych. Zaś Psychologia biznesu Adama Ubertowskiego to potężna dawka wiedzy i ponadczasowy poradnik, który powinien na stałe zagościć na półce każdego szanującego się biznesmena.

Psychologia biznesu stosowana jest w celu zwiększenia efektywności pracowników i konkurencyjności organizacji . Przedmiotem jej badań są zachowania, emocje i postawy ludzi związanych z biznesem. Przyswojenie i wdrożenie jej w życie prowadzi do sprawnego funkcjonowania organizacji przez wpływanie na wydajność i satysfakcję pracowników, badanie warunków i atmosfery pracy, zwiększanie efektywności kadry zarządzającej oraz wykorzystanie potencjału marki, chociażby poprzez reklamę.

Teoretycznie, książka przeznaczona jest dla doradców, trenerów, choach’ów, menadżerów, pracowników działów personalnych. Praktycznie – dla każdego, kto poważnie traktuje swój biznes. Bez względu na to czy zarządza setkami pracowników, prowadzi małą, rodzinną firmę czy działa samodzielnie. Warto bowiem poznać psychologiczne aspekty biznesu, motowy działania, emocje, które kierują nami podczas podejmowania ważnych decyzji i wykonywania codziennych działań.

Adam Ubertowski podzielił książkę na rozdziały tematyczne w zaplanowanym porządku i tak też należałoby, a przynajmniej warto, czytać książkę. Mamy tu takie tematy, jak Psychologia komunikacji, Psychologia efektywności, Psychologia gratyfikacji, Psychologia zarządzania i w końcu – Psychologia rynku. Dlaczego warto przeczytać od deski do deski? Ponieważ zaczynamy od fundamentalnych podstaw, a dochodzimy do praktycznych szczegółów. Także dlatego, że w kolejnych częściach znajdziemy liczne odwołania do wcześniejszych części.

Całość napisana językiem bardzo profesjonalnym, ale też zrozumiałym nawet dla kogoś, kto dopiero zaczyna swoją biznesową karierę. Poszczególne fragmenty, dla ułatwienia, ładnie posegregowane, opatrzone licznymi infografikami, diagramami, tabelkami, dzięki którym łatwiej się poruszać po dość obszernej pozycji.

Oczywiście, później będziemy czytać i na wyrywki, sięgając po fragment, który najlepiej opisuje biznesową sytuację, w której w danej chwili się znajdujemy. A zaręczam Wam, że sięgać do niej będziecie nie raz. Dlatego warto mieć ją na swojej biurowej, podręcznej półeczce.

Andrzej Kwaśniewski

Od Wydawcy

Prowadzisz biznes? Chcesz wiedzieć, jak to robić lepiej, wydajniej, z większą satysfakcją zarówno osobistą, jak i finansową?

Oto podręcznik dla każdego praktyka biznesu. Zawiera wiedzę o komunikacji, efektywności, gratyfikacji, psychologii zarządzania, ale też i psychologii rynku. Rozjaśnia wątpliwości, podpowiada, jak znajdować rozwiązania i dostrzegać więcej niż konkurencja. Uczy rozumnego podejścia do pracy i ludzi – pracowników, współpracowników, klientów wreszcie.

Adam Ubertowski – ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim (1991) i psychologię na Uniwersytecie Gdańskim (1998). Absolwent Comprehensive Management Program w Central Connecticut State University (1998). W roku 2005 obronił doktorat na Wydziale Ekonomicznym UG z dziedziny ekonomii behawioralnej (postawy podatkowe). Licencjonowany Coach ICC. Wykładał na UG. Jest Dyrektorem Programowym MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów. W latach 90. pracował w działach sprzedaży i promocji firm finansowych oraz medialnych i wydawniczych. Z branżą HR związał się w roku 1996, po dwóch latach założył własną firmę doradczą. Doradza zarządom licznych firm w tworzeniu strategii personalnych. Specjalizuje się w rekrutacji i selekcji kandydatów na wysokie stanowiska kierownicze oraz w prowadzeniu szkoleń dla kadry menedżerskiej i z zakresu zaawansowanych technik sprzedaży, negocjacji, wpływu społecznego. Jest autorem między innymi książki Ja.com, pierwszej na polskim rynku pozycji z zakresu budowania marki osobistej. Wydał też między innymi powieści Podróż do ostatniej strony, Szczególny przypadek Pani Pullmanowej oraz Inspektor van Graaf.

Psychologia biznesu – Adam Ubertowski
Wydawnictwo OFICYNKA

Psychologia biznesu