Strona główna » Blog » Jeśli smartfon to głównie IPhone

Jeśli smartfon to głównie IPhone

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Analytics and Insight – dział badawczy MEC wśród 5 tys. polskich internautów – 14 proc. posiadaczy telefonów komórkowych w Polsce korzysta z Internetu w telefonie. Kobiety korzystają ze smartfonów równie często jak mężczyźni. Decydując się na zakup smartfona kobiety trzy razy częściej niż mężczyźni wybierają iPhone’y, telefony marki Sony Ericsson dwa razy częściej. Zdecydowanie rzadziej niż mężczyźni wybierają Nokie.

Analytics and Insight, dział badawczy domu mediowego MEC przygotował w czerwcu 2011 roku pierwszy raport na temat korzystania ze smartfonów w Polsce. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews) wśród blisko 5 tys. respondentów w wieku powyżej 15. roku życia. Blisko 14 proc. Polaków posiada smartfony – korzystając z internetu oraz coraz większej ilości różnorodnych aplikacji.

Wybór smartfona podyktowany jest głównie potrzebą bycia poinformowanym na bieżąco oraz chęcią pozostawania w kontakcie ze znajomymi w sieci. Zasadniczą przewagą nad zwykłą komórką jest również dostęp do różnorodnych aplikacji Aż 20% ma zainstalowane ponad 20 aplikacji. Wyróżniają się tutaj użytkownicy iPhone’ów, którzy cztery razy częściej niż pozostali właściciele smartfonów korzystają aż z ponad 20 aplikacji (45 proc.)

Smartfony są kupowane przede wszystkim na użytek własny (66 proc. respondentów) oraz na użytek własnej firmy (13,5 proc.). Aż 40,6 proc. respondentów korzysta ze smartfonów w domu – a nie tylko poza miejscem zamieszkania (podróże, szkoła, miejsca publiczne). Najczęściej właściciele smartfonów opłacają usługi telekomunikacyjne w formie abonamentu i przedpłat.

Użytkowniczki nie różnią się istotnie od posiadaczy smartfonów (przewaga młodych w wieku 15-34 lat) Kobiety zdecydowanie częściej preferują iPhone’y. Kobiety odróżniają się również od mężczyzn rodzajem preferowanych aplikacji. Kobiety trzykrotnie częściej wskazywały na potrzebę korzystania z portali społecznościowych oraz dwukrotnie częściej niż mężczyźni na potrzebę lokalizacji miejsc i obiektów a także chęć sprawdzania prognoz pogody.

2018-03-14T11:06:04+00:0015 czerwca 2011|Styl|