Jedz i chudnij, czyli niskokaloryczne warzywa i owoce

W pierwszych dniach odchudzania ochota na przekąski między posiłkami może być szczególnie dokuczliwa. Łatwo wtedy o grzechy kulinarne, które odbierają motywację do pracy nad utratą wagi. Można jednak temu zaradzić. Jak? Wystarczy sięgać po owoce i warzywa, które wypełnią żołądek, a jednocześnie dostarczą minimalnej ilości kalorii.

Owocowy zawrót głowy, czyli jedzmy arbuzy i truskawki

Nie wszystkie owoce można na diecie spożywać bezkarnie. Wiele z nich zawiera spore ilości fruktozy – między innymi banany, winogrona, nie mówiąc już o owocach suszonych czy ananasach z puszki. Jednak te owoce, które mają w sobie dużo wody i niewiele kalorii można jeść bez większych wyrzutów sumienia. Do czołówki najmniej kalorycznych owoców zaliczają się truskawki, maliny, poziomki, czerwone, białe i czarne porzeczki, arbuz, grejpfrut, agrest, mandarynki i pomarańcze. Więcej na ten temat znajdziesz na tej stronie meridiasprzedam.plom

Warzywa – jeszcze więcej objętości i jeszcze mniej kalorii

Naszym największym sprzymierzeńcem w odchudzaniu powinny być warzywa. Są jeszcze mniej kaloryczne niż owoce i możemy je jeść naprawdę bez ograniczeń. Mają też zazwyczaj niski indeks glikemiczny i regulują poziom cukru we krwi, szczególnie jeżeli chodzi o warzywa surowe.

Wśród najmniej kalorycznych warzyw prym wiodą: rabarbar (nieco zapomniany, ale warto wprowadzić go do swojej diety), zielony ogórek, cukinia, kapusta kiszona (kopalnia witamin w okresie zimowym), botwinka, świeży pomidor, bakłażan, dynia, kabaczek, kalafior i kalarepa. Surowa marchewka ma nieco więcej kalorii niż wymienione warzywa, ale wciąż na tyle mało, że jej chrupanie zaspokoi głód przy minimalnej dostawie kalorii.

Jak jeść warzywa i owoce, żeby stracić na wadze?

Pamiętajmy, że gotowanie warzyw bardzo często wpływa na znaczne podwyższenie ich indeksu glikemicznego. Gotujmy je więc na parze i tak krótko, jak się da. A te, które można jeść na surowo, jedzmy bez obróbki cieplnej. Takie warzywa jak buraki, brokuł, kalafior, kapusta czy cebula można z powodzeniem spożywać w postaci surowej, tworząc z nich pyszne sałatki.

Na początku jednak zjedzmy nieco mniejszą ilość przygotowanej sałatki z surowych warzyw, bo w przypadku niektórych osób mogą pojawić się problemy z trawieniem „surowizny”. Z kolei jedząc owoce, pamiętajmy, że spożywane w towarzystwie cukru tracą swoje właściwości odchudzające. Truskawki z cukrem i śmietaną są pyszne i zaspokoją apetyt, ale na pewno nie pozwolą stracić na wadze.

Spożywanie niskokalorycznych warzyw i owoców jako przekąsek znacznie ułatwia proces odchudzania. Dzięki nim łatwiej jest okiełznać ochotę na mniej zdrowe produkty. Korzyść dla organizmu jest w dodatku podwójna, bo nie tylko zrzucamy zbędne kilogramy, ale i dostarczamy sobie prawdziwej bomby witamin i substancji mineralnych. Więcej na temat zdrowego odchudzania przeczytasz na tej stronie medicot.pl

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

3 przemyślenia nt. „Jedz i chudnij, czyli niskokaloryczne warzywa i owoce

  1. Ja jadam dużo owoców i warzyw nie patrząc na ich kaloryczność. Jadam jako przekąski, czasem też w sałatkach warzywnych oraz owocowych. Do tego uwielbiam gotowane warzywa na parze z dodatkiem piersi kurczaka lub indyka. Gotowanie na parze to najlepsze rozwiązanie dla osób, które chcą prowadzić zdrowy tryb życia. Ja kupiłam w tym celu parowa philipaka. Trzeba tez pamiętać o ruchu – u mnie to basen, bieganie oraz zumba.

  2. Ja jem dużo warzyw i owoców, szczególnie arbuzów, ogórków czy pomidorów. W upalne dni do tego też piję dużo lekko gazowanej cisowianki. Ciepłych dań się mocno nie chce jeść.

  3. Dieta oparta na warzywach i owocach jest bardzo zdrowa choć zdaje sobie sprawę że nie dla wszystkich są one zjadliwe na surowo. Ja je poddaje obróbce termicznej na parze do czego wykorzystuję naczynie Milano Classic.

Dodaj komentarz (prosimy nie podawać adresu witryny internetowej - komentarz nie zostanie wówczas opublikowany)