Jak wyjście ze sklepu może uratować życie?

7 kwietnia br. z okazji Światowego Dnia Zdrowia w centrum Warszawy została zorganizowana akcja edukacyjno-zdrowotna, której celem było zwrócenie uwagi kobiet na konieczność regularnych badań mammograficznych. Akcja odbyła się z inicjatywy Stowarzyszenia „Amazonki” w sklepie H&M przy ul. Marszałkowskiej 104/122.

Aby zwrócić uwagę kobiet na konieczność regularnej mammografii, zostało wykorzystane zupełnie nowe medium, lecz wszystkim bardzo dobrze znane. Tym nowym nośnikiem informacji był… sklepowy klips.
7 kwietnia każdą klientkę, która kupiła bieliznę w sklepie H&M przy ul. Marszałkowskiej, zatrzymywał przy bramce dźwięk klipsa sklepowego. Specjalne klipsy z hasłem kampanii: To, co człowiek przegapi, znajdzie maszyna. Wczesny sygnał ratuje życie. Umów się na mammografię, były dyskretnie dorzucane do zakupów przez wtajemniczoną sprzedawczynię i w sugestywny sposób zwracały uwagę kobiet na problem, przypominając o zapisaniu się na badanie mammograficzne.
Nieprzypadkowo akcja w samym centrum Warszawy odbyła się 7 kwietnia. Tego dnia przypada bowiem Światowy Dzień Zdrowia (World Health Day) ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). Jego celem jest zwrócenie uwagi na najbardziej palące problemy i największe zaniedbania zdrowotne społeczeństw na świecie.

Jednym z najważniejszych problemów jest na pewno rak piersi, który nadal jest w Polsce przyczyną największej liczby zgonów wywołanych przez nowotwory złośliwe. Dzieje się tak głównie dlatego, że ten typ nowotworów jest wciąż zbyt późno diagnozowany. Kobiety niechętnie poddają się badaniom profilaktycznym, a w efekcie trafiają do lekarza, kiedy zmiany są już bardzo duże. Dlatego też celem organizowanej akcji edukacyjnej było zwrócenie uwagi kobiet – w nietypowy sposób – na konieczność regularnych badań mammograficznych .

Scroll to Top
Scroll to Top