Jak stworzyć modną kolekcję? - ModaiJa

Jak stworzyć modną kolekcję?

Strona główna » Blog » Jak stworzyć modną kolekcję?

Jak stworzyć modną kolekcję?

11 i 12 września 2013 w Łodzi odbędzie się szkolenie Fashion Trends. Uczestnicy dowiedzą się jak stworzyć kolekcję na jesień i zimę 2014/15 zgodną z trendami oraz oczekiwaniami klientów. Szkolenie przygotowało przedstawicielstwo nowojorskiej agencji trendów Fashion Snoops.

Celem szkolenia Fashion Trends jest zwiększenie sprzedaży, dzięki przygotowaniu  kolekcji zgodnej z trendami w modzie. Podczas dwudniowych warsztatów, omawiających trendy na sezon jesień/zima 2014/15, przedstawione zostaną najważniejsze tematy, które powinny zdominować wybiegi, a następnie nasze ulice. Szkolenie będzie przeprowadzane na profesjonalnych materiałach światowej agencji Fashion Snoops z Nowego Jorku.

TRENDY W MODZIE DAMSKIEJ, 11 WRZEŚNIA

Szkolenia pierwszego dnia skoncentrują się na modzie damskiej, a więc sylwetkach idących w stronę stylu na chłopczycę i męskich wzorach takich jak jodełki czy spore kratki. Oprócz eksperymentów z efektami androginicznymi ważnym tematem będzie też powrót lat 80., z cała tą znaną, acz unowocześnioną otoczką w postaci szerokich ramion czy metaliczności. Zobaczymy też inną wariację trendu militarnego opierającą się na wpływach rosyjskiej rewolucji oraz kobiecą stylistykę lat 50. z bogactwem kostiumów, czy powiewnych kloszowych spódnic. Inne wiodące kierunki tego sezonu mówią o retro, niemych filmach czy latach 40. z ukłonem w stronę dawnych bohaterek filmów Hitchcocka. Zupełnie nowym tematem, który niedawno się pojawił, a będzie kontynuowany i rozwijany w przyszłych sezonach jest trend zwany „Lunatyk”. Charakteryzują go płynne formy wywodzące się ze szlafroka, pidżamy czy koszuli nocnej.

FashionSnoops_MD

TRENDY W MODZIE MĘSKIEJ, 12 WRZEŚNIA

Moda męska z kolei wprowadzi nas w nowy styl gotycki, nastawiony na współczesnego odbiorcę, który nie chce jednak być przebierańcem, tak jak jego poprzednicy, tylko miesza lekko gotyckie wpływy z miejską nowoczesnością i trendami sportowymi. Zobaczymy też wciąż powracające trendy na stylistykę luksusowego robotnika i mnóstwo przykładów na unowocześnianie współczesnej klasyki. Burze mózgów z udziałem najwybitniejszych trendforecasterów, jakie odbyły się w związku z opracowywaniem trendów na sezon 2014/15, poddawały pod wątpliwość współczesną ideę luksusu, zastępując ją nową, w której bieda i bogactwo nie mają już tak wielkiego znaczenia. Nowa wersja stylu grunge jest tego najlepszym dowodem.

FashionSnoops_MM

Oprócz teoretycznych podstaw przyszłych trendów i ilustrującego je mnóstwa pięknych zdjęć, podczas szkoleń Fashion Trends, omówione zostaną wiodące sylwetki, must haves, a także wzory i tkaniny. Wszystko to dodatkowo wzbogacone ćwiczeniami utrwalającymi zdobytą wiedzę. Każdy dzień szkolenia uwieńczy panel dyskusyjny pt.: Jak w praktyce wykorzystać trendy w modzie.

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za sukces kolekcji, w tym: projektantów, menedżerów produktu, właścicieli i prezesów firm.

Organizatorem wydarzenia jest przedstawiciel Fashion Snoops w Polsce, firma Promedia. Szkolenie poprowadzi Monika Onoszko.

INFORMACJE O TRENERCE:

Monika_OnoszkoMonika Onoszko ukończyła łódzką Akademię Sztuk Pięknych oraz, jako jedyna dotąd studentka z Europy, wydział projektowania kimon w Instytucie Mody Onoe w Japonii. Współpracowała z takimi cenionymi firmami jak Warner Bros. czy LG Electronics. Stworzyła ubiory dla wielu gwiazd polskiego ekranu i estrady, a od kilku lat realizuje kostiumy i scenografie dla polskich teatrów, m.in. Teatr Polski we Wrocławiu i Warszawie, warszawski Teatr Współczesny, kultowe OPT Gardzienice, a ostatnio zatrudniona została przez Operę Narodową. Od wielu lat jest szefem działu mody w wydawnictwie Promedia. Szkoli w zakresie trendów, zasiada w jury najbardziej prestiżowych konkursów związanych z modą. Jako trener firmy Promedia współpracowała przez wiele sezonów z salonami Eleganza, z polskim oddziałem VF – największej światowej korporacji odzieżowej, która jest właścicielem m.in. takich marek jak The North Face, Jansport, Wrangler, Lee, z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi oraz Festiwalem Łódź Design. Sporadycznie wykłada w takich miejscach jak Wydział Wzornictwa Politechniki Łódzkiej czy Krakowskie Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Specjalizuje się w trendach mody, a długie doświadczenie w tej dziedzinie sprawia, że potrafi przewidzieć, które zachodnie trendy trafią w Polsce na podatny grunt.

Szkolenie odbywa się pod honorowym patronatem Związku Pracodawców Przemysłu Odzieżowego i Tekstylnego PIOT oraz Międzynarodowych Targów Poznańskich.

2018-03-14T07:59:58+00:00 2 września 2013|Styl|