H&M pierwszą firmą modową rozpoczynającą globalną inicjatywę zbierania odzieży

Strona główna » Blog » H&M pierwszą firmą modową rozpoczynającą globalną inicjatywę zbierania odzieży

H&M pierwszą firmą modową rozpoczynającą globalną inicjatywę zbierania odzieży

H&M jest pierwszą firmą modową, rozpoczynającą inicjatywę zbierania odzieży na skalę światową. Od lutego 2013, klienci będą mieli możliwość przyniesienia swoich używanych ubrań do sklepów H&M na wszystkich 48 rynkach. Zrównoważony rozwój jest ważną częścią działalności firmy, H&M dąży do zredukowania niekorzystnego wpływu odzieży i tekstyliów na środowisko.

“Nasza działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju wynika z poczucia odpowiedzialności za społeczeństwo i środowisko. W ramach naszych ekologicznych działań, oferujemy klientom wygodne rozwiązanie: możliwość zostawienia używanych ubrań w H&M” mówi Karl-Johan Pesson, CEO H&M.

H&M będzie pierwszą marką odzieżową, która wprowadzi zbieranie odzieży w wybranych sklepach na całym świecie. Dzięki globalnej inicjatywie H&M, klienci mogą chronić naturalne zasoby i przyczynić się do zmniejszenia niekorzystnego wpływu na środowisko naturalne, ograniczając ilość rzeczy, które kończą na składowiskach odpadów. Będziemy przyjmować każde ubranie, niezależnie od marki czy stanu. W zamian za każdą przyniesioną torbę, klient otrzyma kupon. Zebrana odzież będzie przekazywana firmie I:Collect, która zajmuje się przetwarzaniem i przystosowywaniem do ponownego użytku dóbr konsumenckich.

Co roku tony odzieży i tekstyliów kończą na składowiskach odpadów. 95% z nich wciąż nadaje się do wykorzystania: ponownego użycia, czy recyklingu – w zależności od stanu ubrań. Długoterminowo, H&M chce ograniczyć niekorzystny wpływ odzieży na środowisko, tworząc obieg zamknięty dla włókien tekstylnych. Celem jest znalezienie rozwiązań technicznych, które pozwolą na ponowne użycie oraz recykling włókien tekstylnych na większą skalę. Dlatego też H&M założyło Conscious Foundation: aby wspierać innowacje w dziedzinie tworzenia obiegu zamkniętego tekstyliów, jak i projektów socjalnych powiązanych z łańcuchem wartości H&M.

2012-12-17T13:03:41+00:00 17 grudnia 2012|Biznes, Styl|