najlepszy specjalista od makijażu

Historia marki Estee Lauder – skąd wywodzi się najlepszy specjalista od makijażu?

Ogromne imperium kosmetyczne. Symbol luksusu, o którym marzy każda kobieta. Estée Lauder – bo o tej marce mowa, cenione jest w branży kosmetycznej od wielu dziesięcioleci za swoją najwyższą jakość. Kim była osoba, która odniosła tak spektakularny sukces zakładając i wymyślając ideę tej firmy?

Nowy Jork, 1906 rok. Właśnie wtedy i w tym miejscu przyszła na świat przyszła bizneswoman, która zawładnie światem kosmetycznym i pozwoli popatrzeć na kosmetyki z zupełnie nowej, nieoczywistej strony.  Josephine Esther Mentzer była kobietą nietuzinkową. O jej osobowości i pewnej nonszalancji mogłoby powstać wiele filmów. Zmiana imienia i nazwiska tak, by brzmiało bardziej dystyngowanie i było bardziej „medialne” to jedynie początek jej drogi na szczyt sławy, kariery i oszałamiającego sukcesu – pod koniec wieku XX zostanie umieszczona na liście najbardziej wpływowych geniuszy biznesu według tygodnika „Time”.

najlepszy specjalista od makijażu

Pierwsze kosmetyki…

Pomysł stworzenia kosmetyków nie przyszedł znikąd. Esty (jak zwracali się do niej najbliżsi) od wczesnych lat dziecięcych czerpała wiedzę o chemii i mieszaniu substancji od wuja, który był miłośnikiem i znawcą branży kosmetyczno-farmaceutycznej. To właśnie początkowo domowa kuchnia była jej małym laboratorium, w którym powstawały pierwsze oleje do twarzy, kremy o różnych zapachach i właściwościach.

„Najpiękniejsza twarz na świecie? Twoja własna” – ten cytat ma swoje przełożenie w polu zainteresowań Esty – pierwsze kosmetyki, które wyszły spod jej rąk miały dawać efekt promiennej skóry, zdrowej i pełnej blasku. Najpiękniejszej.

Perełki marki

Współcześnie kosmetyki marki Estee Lauder są uważane za luksus, na który stać większość kobiet. Absolutnymi hitami tej marki są kosmetyki kolorowe: trwały podkład Estee Lauder Double Wear Fresco, którego miłośniczek nie sposób policzyć, tusze do rzęs gwarantujące piękne spojrzenie, szminki i produkty do ust, do których używania przekonywała swoje klientki sama Esty w latach 60. Prócz „kolorówki” marka Estee Lauder szczyci się tak samo mocno cenionymi wśród klientów kremami dopasowanymi to określonego typu cery, serami naprawczymi, które regenerują skórę i dodają upragnionego blasku.

najlepszy specjalista od makijażu

Mistrzyni marketingu

Swój pierwszy „sklep” , a właściwie stanowisko w salonie piękności House of Ash Blondes, otworzyła Esty w latach 40. XX wieku. Samodzielnie sprzedawała produkty, wychwalała je, namawiała mieszkanki Nowego Jorku to wklepywania kremów, podkreślając, że nawet osoby mocno zapracowane i zabiegane powinny o tym pamiętać, bowiem, według właścicielki marki, pielęgnacja twarzy nie powinna zabierać więcej niż 3 minut. Potrafiła czarować słowami, opowiadała w niezwykle pasjonujący sposób o sile kobiecego piękna, o potrzebie bycia zadbaną; zawsze też swoim wyglądem dawała innym dobry przykład. W czasach, kiedy nie było jej stać na reklamę w prasie czy radiu, postanowiła nie siedzieć z założonymi rękoma, ale organizowała w salonie porady dla kobiet, rozdawała na ulicy darmowe próbki, które miały zachęcić klientki do zakupów produktów jej marki; takie marketingowe sztuczki  bardzo spodobały się nowojorczykom, którzy z coraz większym zadowoleniem odwiedzali Esty.  

Osobiste zaangażowanie w sukces marki, profesjonalne podejście do idei firmy, rzetelność i najwyższa jakość pozostały składowymi, za które kochają Estee Lauder miliony kobiet na całym świecie, niezmiennie od kilkudziesięciu lat. 

Scroll to Top
Scroll to Top