Festiwal Mazovia Goes Baroque

Narzekamy czasami na to, że w świecie muzyki dawnej nie pojawia się tyle wyrazistych indywidualności artystycznych co w pionierskich latach sześćdziesiątych czy siedemdziesiątych albo w latach przełomu dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku, które zapiszą się w naszej pamięci jako epoka eksplozji niezależnych wytwórni płytowych promujących młodych, szerzej nieznanych wykonawców.

Tymczasem podczas ostatnich odsłon festiwal Mazovia Goes Baroque proponuje prawdziwą eksplozję młodości. European Union Baroque Orchestra to szczególna kolekcja talentów, do których na pewno należeć będzie przyszłość europejskiego barokowego muzykowania. Na czele zespołu staje najmłodszy w jego dziejach dyrygent, Alexis Kossenko. Możemy powiedzieć, że to dla nas żadne zaskoczenie, bo akurat rozwój jego muzycznej indywidualności w Polsce nie tylko mogliśmy obserwować, ale na jej kształtowanie mieliśmy spory wpływ. Koncertmistrzem zespołu jest bułgarska skrzypaczka, Zefira Valova. Czyżby to symboliczna zapowiedź, skąd powinniśmy spodziewać się kolejnej barokowej ofensywy?

Bolette Roed , podobnie jak Alexis Kossenko, nie jest w Polsce postacią nieznaną, ale każda jej kolejna wizyta pokazuje nam jakieś jej nowe oblicze. O ile Alexisa uznać możemy za muzyka ortodoksyjnie klasycznego, to Bolette jest wszelkiej ortodoksyjności zaprzeczeniem. Uosabia tęsknotę swojego pokolenia do przerzucania mostów pomiędzy różnymi epokami i estetykami, pomiędzy muzyką komponowaną i improwizowaną, pomiędzy twórczością akustyczną i wykorzystującą zdobycze zaawansowanej technologii.

Informacje o zakupie i rezerwacji biletów znajdują się na stronie www.mazoviabaroque.pl

Scroll to Top
Scroll to Top