Fatalne zauroczenie

Młoda dziewczyna spotyka mężczyznę w którym się zakochuje. On obiecuje jej gwiazdkę z nieba, ona widzi świat przez różowe okulary. A jednak wizja szczęścia we dwoje nie spełnia się, przyszłość okazuje się koszmarem. Dlaczego?

„Każdego roku 640 tysięcy kobiet i dzieci, skuszonych obietnicą lepszego życia jest zmuszanych do niewolniczej pracy i prostytucji”.

Klip – dostępny poniżej – wyprodukowała nowojorska agencja Y&R do piosenki napisanej specjalnie dla MTV EXIT przez Bethany Cosentino, liderkę zespołu Best Coast oraz kolektyw muzyczny Black Iris. Autorem animacji jest Edouard Salier, który pracował przy tworzeniu teledysków m.in. dla Air, Massive Attack i Raphaela Saadiqa. Utwór można kupić za pośrednictwem iTunes – wpływy ze sprzedaży zostaną przekazane organizacjom walczącym z handlem ludźmi i przeznaczone na pomoc dla ofiar tego procederu.

Funkcjonująca od 2004 roku MTV EXIT (End Exploitation and Trafficking) jest szeroko zakrojoną inicjatywą Fundacji MTV EXIT, założonej w Wielkiej Brytanii przez MTV Networks Europe. Jej celem jest podnoszenie świadomości społecznej młodych ludzi i walka z handlem ludźmi na terenie Europy i Azji.

Handel kobietami i zmuszanie ich do prostytucji uznaje się za współczesną formę niewolnictwa. Jest to, obok handlu narkotykami i bronią, jeden z najbardziej dochodowych procederów przestępczych. Międzynarodowa Organizacja Pracy szacuje, że około 2,5 miliona osób na świecie pada ofiarą handlu ludźmi, z czego 43% jest zmuszanych do prostytucji. Ponad połowa ofiar znajduje się w Azji i w rejonie Pacyfiku.

źródło:kampaniespołeczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top