Dieta antynowotworowa w zasięgu ręki - ModaiJa

Dieta antynowotworowa w zasięgu ręki

Strona główna » Blog » Dieta antynowotworowa w zasięgu ręki

Dieta antynowotworowa w zasięgu ręki

Coraz częściej słyszymy, że odpowiednio skomponowana dieta może uchronić nasz organizm przed chorobą nowotworową. Zwrócenie uwagi na jakość oraz sposób naszego odżywiania jest niezwykle istotne, biorąc pod uwagę fakt, że aż jedna trzecia zachorowań na nowotwory ma związek ze złymi nawykami żywieniowymi.
Z roku na rok nowotwory atakują coraz większą rzeszę osób. Dlatego też, naukowcy nieustannie alarmują, aby postawić na odpowiednią profilaktykę antynowotworową, która w przeważającej mierze wiąże się ściśle ze zdrowym stylem życia. Co więcej, specjaliści podkreślają, że wprowadzenie modelu odżywiania typowego dla obszarów basenu Morza Śródziemnego znacznie zmniejszyłoby liczbę zachorowań na choroby nowotworowe.

Co warto wprowadzić do diety?
Od dawna udowodniono, że picie zielonej herbaty ma dobroczynne działanie na nasz organizm, gdyż reguluje pracę całego przewodu pokarmowego. Roślina ta jest źródłem witaminy P, która ułatwia przyswajanie witaminy C przez organizm, co sprzyja kumulowaniu się jej w wątrobie, nerkach czy śledzionie. Dbanie o odpowiednią profilaktykę nowotworową zapewni nam również spożywanie czerwonych warzyw i owoców, a zwłaszcza marchwi, dyni, buraków, moreli oraz pomidorów, które są bezcennym źródłem witaminy A i likopenu, skutecznych w ograniczeniu wzrostu komórek nowotworowych. Przygotowywane posiłki warto wzbogacać również o zielone warzywa liściaste, czosnek, a także cebulę. Dodatkowo truskawki, maliny, winogrona, jagody, czarna porzeczka oraz aronia są bogatym źródłem przeciwutleniających polifenoli, które działają stymulująco na mechanizmy eliminacji substancji rakotwórczych. Specjaliści zgodnie twierdzą, że im wyższe jest spożycie warzyw i owoców, tym ryzyko zachorowania na nowotwór znacznie spada.

Dieta antynowotworowa powinna być również bogata w błonnik, który jest istotny dla prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Jego źródłem są nasiona roślin strączkowych, pieczywo razowe, brązowy ryż, otręby zbożowe, kasze, naturalne płatki zbożowe. Naukowcy podkreślają, że panie powinny szczególnie pamiętać o wprowadzeniu do diety soi. Jej spożywanie może redukować ryzyko zachorowania na raka piersi nawet do 60 %. Zawarte w niej izoflawony hamują rozwój komórek nowotworowych.

Czego unikać?
Istotne jest ograniczenie spożycia czerwonego mięsa, do nie więcej niż 500 g tygodniowo. Warto wybierać chude odmiany mięsa takie jak drób, indyk czy cielęcina. Według Światowej Fundacji Badań nad Rakiem WCRF dieta o małej zawartości mięsa zmniejsza ryzyko zachowania na raka jelita grubego oraz inne nowotwory złośliwe. Zmniejszenie ilości spożycia soli do 5 g na dobę oraz tłuszczów zwierzęcych jest równie istotne. Tłuszcz zwierzęcy zastąp olejami pozyskiwanymi z kukurydzy, oliwki, orzeszków ziemnych, rzepaku, słonecznika oraz soi. W diecie postaw na ryby. Unikaj alkoholu oraz nadmiernej ilości słodyczy. Ciastka zastąp gorzką czekoladą a piwo lampką czerwonego wina.
Należy dodać, że na rynku jest także wiele preparatów, które bazują na owocach bogatych w polifenole, takie jak np. aronia i czarna porzeczka. Jednym z nich jest bioaktywny ALFA NECTAR. Dzięki zawartości bogatych w witaminy wyciągów z aronii i czarnej porzeczki, nektar dostarcza odpowiednią dawkę substancji odżywczych. Zawarte w owocach antyoksydanty wspomagają proces detoksykacji, minerały (jak np. potas) przyspieszają usuwanie metali ciężkich, a trzeci kluczowy składnik nektaru – miód – wpływa odżywczo i kojąco na organizm. ALFA NECTAR poprawia funkcjonowanie układu trawiennego i wydalniczego, poprawia również przemianę materii. Dzięki czemu można go z powodzeniem wprowadzić do profilaktyki antynowotworowej.

Ilona Ismaiłowa, ekspert firmy Alfa – producenta bioaktywnego nektaru ALFA NECTAR

2018-03-14T09:03:36+00:00 28 września 2012|Kuchnia, Zdrowie|