"Dalia" kolekcja jesień-zima 2013-2014 duetu paprocki&brzozowski - ModaiJa

„Dalia” kolekcja jesień-zima 2013-2014 duetu paprocki&brzozowski

Strona główna » Blog » „Dalia” kolekcja jesień-zima 2013-2014 duetu paprocki&brzozowski

„Dalia” kolekcja jesień-zima 2013-2014 duetu paprocki&brzozowski

Film „Czarna Dalia“, ukazujący klasyczny klimat Hollywood lat 40., dla duetu paprocki&brzozowski stał się inspiracją do stworzenia kolekcji jesień/zima 2013/2014. „Dalia“ miała swoją premierę 21 maja 2013 r. w Soho Factory. Pokaz odbył się w ramach cyklu T-Mobile fashion.

Najnowsza kolekcja paprocki&brzozowski to nowoczesna interpretacja retro fasonów z lat 40. Tym razem dla projektantów źródłem inspiracji stała się dekada kobiecego seksapilu reprezentowanego przez największe hollywoodzkie gwiazdy filmowe tamtych lat. Kobiece sukienki podkreślające talię i biust, ołówkowe spódnice oraz dopasowane płaszcze i żakiety. Klimat retro projektanci przełamują charakterystycznymi dla siebie „patentami“ – metalowymi, błyszczącymi suwakami, geometrycznymi podziałami i kontrastowymi zderzeniami tkanin: ciepłe kaszmiry
i wełny vs. miękkie krepy, wełniane żorżety vs. lurexowe żakardy, opływające sylwetkę jedwabie vs. opinające dżerseje. Stonowana kolorystyka beży, szarości i bieli jest idealnym tłem dla pojawiających się fragmentarycznie zwierzęcych nadruków, a orzeźwiającym akcentem są odcienie koloru żółtego. Retro w wydaniu paprocki&brzozowski zyskuje współczesnego, dynamicznego ducha, również dzięki sportowym akcentom.

Chcemy pokazać klimat uwodzicielskiej kobiety z lat 40. Z jednej strony bożyszcza tłumu – aktorki-ikony: Ingrid Bergman, Bette Davis i Katharine Hepburn. Z drugiej strony, dla kontrastu, marząca o wielkiej aktorskiej karierze Elizabeth Short, nazwana po tajemniczej śmierci Czarną Dalią. Seksapil retro, znany doskonale dzięki najbardziej uwodzicielskim gwiazdom dawnego Hollywood, a który do dzisiaj się nie zdewaluował. Niesamowite jest, że choć moda pędzi do przodu, rozwija się i szuka nowości, niektóre patenty wykorzystuje od zawsze, czyniąc je nieśmiertelnymi. Właśnie to było dla nas punktem wyjścia do stworzenia kolekcji „Dalia“ – mówią Marcin Paprocki i Mariusz Brzozowski.

W nowej kolekcji znalazły się również propozycje dla mężczyzn. Projektanci, po wielu sezonach tworzenia sylwetek tylko kobiecych, postanowili znów poeksperymentować z garderobą męską.

Niewymuszona elegancja łączona ze sportowymi, luźnymi fasonami. Mężczyzna nie może sprawiać wrażenia przebranego, ale nie może też wyglądać nudno“ – tak w skrócie paprocki&brzozowski określają swoje projekty przygotowane z myślą o mężczyznach.

Kolekcji towarzyszą damskie i męskie torby, uszyte z najlepszej jakość skór. Wykonane zostały według projektów paprocki&brzozowski przez markę SAGAN. Już od nowego sezonu w sprzedaży dostępna będzie galanteria skórzana paprocki&brzozowski by Sagan. Tradycyjnie modelki zdobiła biżuteria firmy APART oraz buty i paski marki KAZAR.

Pokaz odbył się w ramach cyklu T-Mobile fashion i relacjonowany był na żywo w Internecie, na fanpage’u T-Mobile PL na Facebooku oraz na portalu plejada.pl. Użytkownicy Facebooka będą mogli również obejrzeć retransmisję pokazu, dostępną cały czas na fanpage’u T-Mobile PL. Specjalnie dla T-Mobile fashion duet paprocki&brzozowski przygotował premierę nowego projektu – tuniko/bluzy z klimatycznym nadrukiem dla kobiety oraz bluzy ze zmysłowym wizerunkiem węży dla mężczyzny.

Przed głównym pokazem nowej kolekcji paprocki&brzozowski odbył się także pokaz kolekcji dyplomowej Moniki Kubatek, nagrodzonej przez duet projektantów na dyplomach Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru (MSKPU). „Postanowiliśmy nagrodzić najlepszą, naszym zdaniem, kolekcję poprzez umożliwienie pokazania jej szerokiemu gronu odbiorców przed naszym pokazem jesień/ zima 2013/2014. Jest to w naszym przekonaniu najlepsza szansa, jaką można dać młodemu projektantowi mody“ – powiedzieli paprocki&brzozowski.

Reżyserem i choreografem pokazu była Katarzyna Sokołowska, a oprawę muzyczną zapewnił duet DJ’ów BUENO BROS (UK/PL).

Partnerami wydarzenia byli: T-Mobile, Soho Factory, Kazar, Apart, She / Marlboro, Cisowianka Perlage, Ballantine’s, Sagan, Citron Travel, Longhair, El Toro, L’Oréal Paris oraz Mea Group. Patronami medialnymi byli: Flesz, Party, Viva!, Viva! Moda, Plejada.pl, Chilli Zet, Fleszstyle.pl, Afterparty.pl, Polki.pl, VU MAG.

Produkcja: Gabriela Michalczuk / paprocki&brzozowski
Producent wykonawczy: Mea Group
Reżyseria i choreografia: Katarzyna Sokołowska
Muzyka: BUENO BROS (UK/PL)
Stylizacja: Dagmara Radzikowska
Makijaż: Iza Wójcik / L’Oréal Paris
Fryzury: Piotr Wasiński / L’Oréal Paris
Stylizacja paznokci: Marzena Kanclerska / L’Oréal Paris

[nggallery id=4707]

foto: agencja BE&W

2013-05-24T07:57:06+00:00 24 maja 2013|Moda|