Czy zwłoki mogą być modne?

Lis owinięty etolą zrobioną ze skóry młodej, pięknej kobiety jest symbolem kampanii „Gegen Pelz” („Przeciw futrom”) realizowanej przez niemieckie Stowarzyszenie Przeciwko Krzywdzeniu Zwierząt. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na realne konsekwencje mody na futra oraz doprowadzenie do zakazu hodowli i polowań na zwierzęta futerkowe.

Kampanię promuje 30-sekundowy klip stworzony przez agencję Draftfcb, przedstawiający chaotycznie przeplatające się ujęcia nagiej skóry kobiety i lisiego futra, zakończony zaskakującym odwróceniem ról – nagle to lis nosi człowieka owiniętego wokół swojej szyi niczym etolę. Twórcy zdają się pytać widzów: Co, jeśli to z nich zdzierano by skórę, zamiast lisów? Czy ktokolwiek chciałby być na miejscu zwierząt futerkowych hodowanych na futra?

„Przyczyną mordowania zwierząt jej moda, ofiarą są miliony. W tysiącach gospodarstw zwierzęta są trzymane w małych klatkach z drutu, w których ledwo mogą się poruszać. Gdy dorosną są okrutnie zabijane. Równie brutalne są polowania. Zwierzęta uwięzione w pułapkach umierają często z głodu i pragnienia lub w wyniku odniesionych obrażeń. I wszystko w imię ludzkiej zachcianki… Dość! – nawołuje Stowarzyszenie.

W Niemczech funkcjonuje około 30 hodowli lisów, nutrii i norek oraz niezliczone hodowle szynszyli. Rocznie ginie tam około 300 tys. zwierząt, po to by ich skóry mogły być wykorzystane do szycia futer. Celem kampanii „Przeciw Futrom” jest doprowadzenie do wprowadzenia krajowego i międzynarodowego zakazu trzymania, hodowli oraz polowań na zwierzęta futerkowe.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top