Czy w dzisiejszych czasach opłaca się otworzyć sklep odzieżowy?

Zdarza się, że kobiety, które nie mogą znaleźć zatrudnienia, postanawiają założyć własną działalność. Panie często decydują się otworzyć sklep odzieżowy. Nie jest to może bardzo oryginalny pomysł, ale jeśli biznesplan zostanie odpowiednio napisany, to samodzielnie prowadzona placówka może okazać się sukcesem.

Co zrobić, aby przedsiębiorstwo zaczęło na siebie zarabiać? Po pierwsze należy znaleźć dobrą lokalizację. Na pewno nie warto otwierać sklepu obok wielkiej galerii handlowej albo miejskiego targu. Często punkty z odzieżą są mile widziane w mniejszych miejscowościach – dzięki temu mieszkańcy mogą kupić potrzebne ubrania i nie muszą wyjeżdżać po nie do większego ośrodka. Jeśli sklep ma się znajdować w galerii handlowej, bardzo ważne jest jego usytuowanie. Powinien być ulokowany w głównym pasażu, bo jeśli będzie schowany gdzieś z boku, mniej osób do niego zajrzy. Co prawda czynsz będzie wyższy, ale jest to wydatek, który należy potraktować jako inwestycję.

Przy prowadzeniu sklepu pojawiają się różne problemy. Skąd wziąć asortyment, aby nasza oferta wyróżniała się wśród wielu innych? W takim wypadku dobrym pomysłem jest znalezienie mało popularnego dostawcy lub import ubrań z zagranicy. Coraz więcej ludzi chce kupować ubrania konkretnych marek i dla nich atrakcyjny może być punkt, sprowadzający ubrania z Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji. Przedsiębiorca powinien też rozważyć, czy opłaca się specjalizacja sklepu, tak aby zamiast zwykłych ubrań zaczął sprzedawać odzież ciążową, dla osób bardzo wysokich, niskich, chudych itp.

Znalezienie odpowiedniej niszy, może sprawić, że obroty wzrosną i pojawi się więcej klientów. Można również zastanowić się nad franczyzą, czyli związaniem się z większą siecią. Dzięki temu, uznana marka będzie przyciągała wiele zainteresowanych osób.  Dobrym pomysłem jest założenie sklepu stacjonarnego oraz prowadzenie sprzedaży przez Internet. W takim wypadku można oczekiwać na wpływy z dwóch źródeł.

Jednak kluczem do otworzenia zyskownego sklepu odzieżowego jest napisanie racjonalnego biznesplanu i wcielenie go w życie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Dodaj komentarz (prosimy nie podawać adresu witryny internetowej - komentarz nie zostanie wówczas opublikowany)