Co kupujemy od gwiazd?

Występowanie w reklamach jest bardzo podstępne. Tutaj tak naprawdę nie grasz. Nie masz roli, tylko sprzedajesz swój wizerunek – mówi w wywiadzie dla kwietniowego FILMU Antonio Banderas.

Tuż po zakończeniu zdjęć do reklamy dla jednego z polskich banków (piszemy o tym tutaj), gwiazdor opowiada o tym, dlaczego decyduje się na udział w reklamie, jak wygląda jego spełniony amerykański sen i z czym kojarzy mu się Polska. A także o pracy z Pedro Almodovarem i o tym, dlaczego mieszka w Kalifornii, choć tęskni za Europą. Wywiad z Antonio Banderasem – w najnowszym wydaniu FILMU.

FILM prezentuje także historię związków świata gwiazd z reklamą. Pierwsza była… Angielka Lillie Langtry, która w 1882 r. (!) promowała mydło Pears. W reklamach występowały gwiazdy kina niemego, często promując nie tylko produkty, ale i samych siebie. W latach dominacji wielkich studiów filmowych wytwórnie łączyły promocję filmów z udziałem gwiazd w reklamach, a same gwiazdy nie miały wiele do powiedzenia. To wtedy rozpoczęła się jedna z najdłużej trwających kampanii pewnego mydła, które od 1929 r. reklamowało już ponad 400 aktorek. Dzisiaj filmowe gwiazdy chętnie zapuszczają się na „egzotyczne” tereny, by reklamować lokalne towary usługi. Co kupujemy od gwiazd – w kwietniowym numerze magazynu FILM.

Scroll to Top
Scroll to Top