Ciało jak z klocków

Konstrukcja z drewnianych klocków ma odzwierciedlać życie osoby chorej na stwardnienie rozsiane. Chory nigdy nie wie, który klocek nagle wypadnie, czyli jaka część jego organizmu odmówi nagle posłuszeństwa. Nie może też przewidzieć, kiedy to się stanie.

Bohaterowie kreacji poukładani są z drewnianych klocków, w konkretnych, codziennych sytuacjach – na peronie, w biurowcu i na spacerze. W ten sposób reklamy mają przypomnieć odbiorcom, że chorzy to zwykli ludzie, którzy muszą żyć z niezwykłym ciężarem.

Kreacje zostały opatrzone hasłem: „With MS, you never know what will go next” („Chorując na MS nigdy nie wiesz, co stanie się dalej”). Dodatkowy komentarz wyjaśnia, na czym polega tragedia chorych:„Multiple Sclerosis sufferers live in a frightening reality where parts of the body can shut down without warning. Help the search for a cure, visit mswaikato.org.nz.” („Osoby cierpiące na stwardnienie rozsiane żyją w przerażającej rzeczywistości, w której części ich ciała mogą przestać funkcjonować bez ostrzeżenia. Pomóż w poszukiwaniach leku, odwiedź www.mswaikato.org.nz”).

Stwardnienie rozsiane to choroba centralnego układu nerwowego, na którą wciąż nie udało się znaleźć skutecznej terapii. Polega na niszczeniu komórek nerwowych przez układ immunologiczny organizmu, który błędnie rozpoznaje własną tkankę jako obcą. Według danych Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, chorobą dotkniętych jest około 2,5 miliona osób na całym świecie, a najczęściej zapadają na nią mieszkańcy umiarkowanej strefy klimatycznej.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top