Słowo WOMEN (KOBIETY) oznacza nie jedną, lecz wiele osób – grupę indywidualności, które mówią odrębnym głosem i posiadają wyjątkową osobowość. CALVIN KLEIN czerpie inspirację z wielowymiarowej tożsamości współczesnej kobiecości, z rzeczywistości nowoczesnych kobiet, z ich niezliczonych interpretacji, by wymyślić nowy zapach – pierwszy zapach stworzony przez Rafa Simonsa, dyrektora kreatywnego marki Calvin Klein: CALVIN KLEIN WOMEN.
Kobieta czerpie z wielu innych kobiet, aby ulec przemianie. Zapach CALVIN KLEIN WOMEN powstał z inspiracji wrodzoną różnorodnością, pluralizmem połączonym z indywidualnością; wolnością, postulatem opierania się definicji i życiem według własnych zasad. Oto kolektywna indywidualność, która jednoczy wszystkie kobiety.
Przesłanie CALVIN KLEIN WOMEN przemawia do wielu. Zwraca się do kobiet w uniwersalny sposób. Zapach sugestywnie przywodzi na myśl wiele tożsamości, jakie reprezentują. Kobiety posiadają więcej niż jedną osobowość, cechuje je nieodłączna swoboda nieustannego wymyślania siebie na nowo. Są zarazem jednym i wszystkim – osobą, która staje się częścią grupy. Kreatywne dziedzictwo domu CALVIN KLEIN polega nie tylko na odzwierciedlaniu kultury, lecz także na jej definiowaniu. CALVIN KLEIN WOMEN obrazuje dynamiczną i wielowymiarową kobiecość, która ukazuje kreatywnego ducha Rafa Simonsa oraz nową epokę dla marki CALVIN KLEIN.
KOMPOZYCJA ZAPACHOWA
Drzewno-kwiatowa
NUTA GŁOWY: zdrewniałe owoce eukaliptusa
NUTA SERCA: kwiat pomarańczy
NUTA GŁĘBI: drewno cedru alaskańskiego
#IAMWOMEN
Gama i ceny:
CALVIN KLEIN WOMEN EDP 30 ml Cena: 239,00 *
CALVIN KLEIN WOMEN EDP 50 ml Cena: 335,00 *
CALVIN KLEIN WOMEN EDP 100 ml Cena: 429,00 *
*Sprzedawca detaliczny ma pełną swobodę w kształtowaniu swojej polityki cenowej
* Zapach dostępny jest w perfumeriach SEPHORA
Skomponowany przez kreatorki zapachów Annick Menardo i Honorine Blanc, zapach CALVIN KLEIN WOMEN to gra kontrastów, zróżnicowana tak nieskończenie, jak osobowości kobiet, które go zainspirowały.
Połączenie siły z delikatnością, świeżości ze zmysłowością. Zapach, zabarwiony na jasnoróżowy kolor, skonstruowano wokół trzech podstawowych składników: delikatnych płatków kwiatu pomarańczy, wilgotnej zmysłowości eukaliptusa i intensywnego drewna cedrowego z Alaski. Składniki te połączono z czarnym pieprzem i olejkiem cytrynowym, bukietem magnolii wielkokwiatowej i absolutem jaśminu, a także z uwodzicielską mocą olejku eterycznego Olibanum i Ambrox® Super.
Wyrażając etos CALVIN KLEIN WOMEN, każdy składnik jest afirmowany i traktowany z szacunkiem: pojedynczy składnik jest równie ważny jak kompozycja i żaden nie może istnieć bez drugiego. Połączono je w celu stworzenia zaskakującego i niepowtarzalnego zapachu drzewno-kwiatowego, co stanowi sprzeczność pojęć. W tym dynamicznym i nowoczesnym zapachu użytkownik odkrywa wewnętrzną dwoistość, ciągłe napięcie między różnymi elementami i mariaż przeciwieństw. I jako taki zapach ten stanowi olfaktoryczny portret wielowarstwowej idei kobiecości.
FLAKON
Flakon i opakowanie zewnętrzne CALVIN KLEIN WOMEN to hybryda, która wyraża kreatywną tożsamość marki CALVIN KLEIN według Rafa Simonsa. Praca Simonsa konsekwentnie przekracza granice między światem sztuki i mody, a tu dodano jeszcze język klasycznej perfumerii. Flakon zapachu, stworzony przez Suzanne Dalton we współpracy z Anne Collier, przepełnia ponadczasowa kobiecość. Flakon z masywnego szkła ma ergonomicznie zaokrąglony kształt oraz srebrny pierścień i pompkę, które nawiązują do tradycyjnych archetypów perfumiarstwa. Równocześnie zgłębia i burzy estetyczne kody, wyraża poszanowanie wobec tradycji i rzuca jej wyzwanie. Flakon konfrontuje te odniesienia do przeszłości nowym elementem: graficznym, ponadwymiarowym korkiem w kształcie dysku, który stanowi tło dla fotograficznego nadruku Anne Collier. Ten flakon niczym objet d’art zaciera granice między sztuką i modą, łączy wizualny język współczesnej fotografii z odwiecznymi wyobrażeniami na temat kobiecości. Odrzuca konformizm, przez co kontynuuje tradycję łamania reguł i przekraczania granice, co jest synonimem marki CALVIN KLEIN.
SZATA GRAFICZNA
Grafika na flakonie i opakowaniu zewnętrznym CALVIN KLEIN WOMEN to dzieło artystki Anne Collier. Ukazuje kobiece oko patrzące na świat. Przeobraża się w różnych inkarnacjach, stanowi kontrapunkt dla fascynacji Rafała Simonsa sztuką współczesną, jego transformację dzieł takich artystów jak Andy Warhol w projektach ubiorów. Tu dzieło Collier ukazano na okrągłym korku, który staje się obiektem sztuki, oraz na białym opakowaniu, które stanowi niekonwencjonalną ścianę galerii w miniaturze. W swojej pracy Collier roztrząsa zarówno akt patrzenia, jak również bycie oglądanym. W swoich pracach zastanawia się, co to znaczy być kobietą i jak przedstawiano kobiety w sztuce, reklamie i mediach. Oko jest w pracy Collier powracającym motywem i jest ściśle powiązane z mechanizmami aparatu. Dla Collier oko to próg między naszym życiem wewnętrznym i zewnętrznym, między naszymi pragnieniami a realiami dnia codziennego.
Kampania reklamowa CALVIN KLEIN WOMEN, stworzona z udziałem kobiet w roli głównej, oręduje za legendarnymi bohaterkami przeszłych pokoleń i afirmuje bohaterki współczesnej kultury.
#IAMWOMEN
KAMPANIA REKLAMOWA: AFIRMOWANIE KOBIET PRZEZ KOBIETY
„Przystępując do kampanii CALVIN KLEIN WOMEN, byłam ciekawa, czy można stworzyć inny rodzaj wizerunku: wizerunku pewności siebie i empatii, aby kobiety mogły artykułować i projektować swoje własne tożsamości.”
(Anne Collier)
Kampania CALVIN KLEIN WOMEN stworzona została przez Lloyd & Co. we współpracy z artystką Anne Collier, której wyjątkowe i natychmiast rozpoznawalne dzieła sztuki fotograficznej pojawiają się zarówno na opakowaniu zewnętrznym, jak i na flakonie. W kampanii występują w rolach głównych dwie kobiety kształtujące nowe oblicze Hollywood: LUPITA NYONG’O i SAOIRSE RONAN.
Te nagradzane aktorki i głosy swojego pokolenia: obie kobiety są powszechnie uznawane za osoby obdarzone wyjątkowym talentem, które cechuje kreatywność, inteligencja i siła charakteru. Są postaciami, do których aspirują i które inspirują kobiety z całego świata. Zarówno Nyong’o, jak i Ronan występują w kampanii CALVIN KLEIN WOMEN na kilku niesamowitych i bezpośrednich portretach Collier, które jednocześnie prowokują i zapraszają obserwatora do świata CALVIN KLEIN.
Te inspirujące kobiety wybrały z kolei postacie z przeszłości, które je zainspirowały – ikony kobiecości, które jako twórczynie i kobiety ukształtowały ich tożsamość.
W odzwierciedleniu twórczości Collier, która wybiera zaskakujące zestawienia, pozwalające zgłębiać między obrazami wzajemne relacje i implikowane narracje, kampania prezentuje tryptyk zdjęć przedstawiających te aktorki porównywane z legendarnymi postaciami kobiet, wybranych przez nie jako osoby, które je zainspirowały i odmieniły.
LUPITA NYONG’O: „Potrzeba więcej niż jednej osoby, aby powstała indywidualność.”
SAOIRSE RONAN: „Możesz być każdą kobietą, jaką tylko zechcesz być.”
LEGENDARNE POSTACIE WYBRANE PRZEZ LUPITĘ NYONG’O:
EARTHA KITT I AKTORKA KATHARINE HEPBURN
„Eartha Kitt i Katharine Hepburn to przykłady kobiet, które nie akceptowały status quo, lecz stworzyły przestrzeń dla siebie. Pociąga mnie ich uczciwość oraz zdolność mówienia i wyrażania tego, w co wierzyły, aby zmienić bieg historii. Podziwiam ich nieprzejednany artystyczny punkt widzenia oraz to, że nie sprzeniewierzyły się sobie. Dążę do tego, aby być podobnie autentyczną i w pełni uczciwą.” (Lupita Nyong’o)
LEGENDARNE POSTACIE WYBRANE PRZEZ SAOIRSE RONAN: SISSY SPACEK I NINA SIMONE
„Sissy Spacek posiada tę otwartość, tę prezencję. Wydaje się, że jest chętna spróbować wszystkiego i dotrzeć wszędzie. Była wolna i była prekursorką. Nina Simone natomiast zdołała ukształtować samą siebie i przemysł muzyczny, czyniąc go takim, jaki był jej potrzebny. Sprowadza się to do pytania, czy ma na ciebie wpływ czyjaś praca? Czy wzbudza u ciebie zainteresowanie, porusza czułą strunę? Obserwowanie ludzi, którzy robią coś, co ich pasjonuje, jest inspirujące. Zachęca cię, by robić to samo, by odczuwać to samo.” (Saoirse Ronan)