Biznes w modzie, moda w biznesie

Na początku maja w Łodzi profesjonaliści z branży mody spotkali się na kongresie Fashion Business Day 2011. Gościem specjalnym imprezy były targi technologii ITMA w Barcelonie. Na spotkaniu poruszane były tematy proeksportowe i marketingowe. Uczestnicy poznali też trendy mody na 2012 rok.

Kongres Fashion Business Day 2011, organizowany przez wydawnictwo Promedia, miał miejsce 5 maja w Instytucie Europejskim w Łodzi. Impreza przyciągnęła ponad 100 osób: managerów firm odzieżowych, szefów marketingu i sprzedaży, projektantów mody oraz przedstawicieli instytucji naukowych i organizacji branżowych.

Partnerem głównym Fashion Business Day 2011 była firma MP International, organizator około 300 międzynarodowych i regionalnych targów na całym świecie. Jej przedstawicielka – dyrektor ds. komunikacji i marketingu Daphne Poon opowiedziała o tegorocznej edycji targów technologii dla przemysłu lekkiego ITMA. Impreza ta, znana wśród producentów odzieży i wspierana przez największe liczące się europejskie stowarzyszenia branżowe, odbędzie się we wrześniu w Barcelonie. Organizowane co cztery lata targi ITMA są wyznacznikiem trendów i innowacji w branży mody i całym przemyśle lekkim, nic więc dziwnego, że wystąpienie dyrektor Daphne Poon wzbudziło duże zainteresowanie wśród firm, które zamierzają inwestować w jakość swojej produkcji.

Słuchacze mieli też okazję zapoznać się z rosyjskim i kazachstańskim rynkiem mody. O upodobaniach konsumenckich naszych wschodnich sąsiadów, popycie, dystrybucji i szansach wejścia na te lukratywne rynki opowiadali Piotr Guzowski i Olga Abramova z Polsko – Kazachstańskiej Izby Handlowo-Przemysłowej. Uczestnicy Fashion Business Day dostali również zastrzyk wiedzy marketingowej. Jak budować markę w modzie doradzał Tomasz Zgliczyński – Cuber, właściciel firmy Stratec, natomiast Magdalena Kuflińska, social media manager w agencji Tribe Guru przybliżyła tajniki prowadzenia skutecznych działań marketingowych w mediach społecznościowych. Z kolei firmy i projektanci przygotowujący kolekcje na przyszły sezon mogli poznać już trendy mody na wiosnę i lato 2012 . Nadchodzące tendencje opracowane przez brytyjską agencję Mudpie zaprezentowała Elżbieta Olszewska, współwłaścicielka firmy Moda i Wiedza.

Podczas Fashion Business Day 2011 wręczono Certyfikaty Polish Product. Firmami Roku zostały ogłoszone – Bültel International Poland (właściciel marek: camel active, Calamar, Hattric), Cybina (właściciel marki: Vernet), Digel Polska i Ochnik.

Kongresowi towarzyszyła część wystawiennicza, gdzie swoje stoiska mieli partnerzy Fashion Business Day 2011: targi ITMA – MP International, biuro certyfikacji Polish Product, producent parasoli Kulik, agencja Mudpie – Moda i Wiedza oraz firma consultingowa MarekBorowinski.com. Partnerem imprezy był także polski oddział producenta nici Coats. Honorowym patronatem spotkanie objęła Izba Bawełny w Gdyni. Sponsorami upominków dla uczestników byli: ActiVita (Lubella), Bielenda, FilmBox, Floslek, Eko Vit i Teatr Sabat Małgorzaty Potockiej.

[nggallery id=1138]

 

Scroll to Top
Scroll to Top